Fotograficzne sesje biznesowe – czy podnoszą prestiż firmy?

good-business-leadership-the-right-questions-to-ask-on-your-mid-year-strategic-planning-session-300x294

Kształtowanie wizerunku jest bardzo istotnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Przekonują się o tym ich właściciele, którzy coraz chętniej sięgają po nowe formy promocji. Jedną z nich stanowią profesjonalne biznesowe sesje zdjęciowe.

Jaki rodzaj wybrać?

Współczesne studia fotograficzne oferują szeroką paletę technik wydruku, dzięki czemu każdy klient znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. W przypadku zdjęć korporacyjnych najlepiej wykorzystać jedną z trzech następujących:

Druk cyfrowy: Obecnie jest to jeden z najczęściej wybieranych modeli, przede wszystkim ze względu na krótki czas produkcji, dzięki czemu fotografie otrzymamy w ciągu zaledwie kilku godzin, niski koszt realizacji, zwłaszcza przy niskim nakładzie, oraz możliwość dokonywania poprawek, np. wyostrzenia kolorów, bezpośrednio przed wydrukiem. Za jego pomocą możemy również zamówić wykonanie firmowych wizytówek, kalendarzy czy notesów, na których znajdą się zdjęcia zrobione podczas sesji.

Fotoalbumy: Cechuje je przede wszystkim elegancja, wysoka jakość oraz pełna dowolność w wyborze formatu, oprawy, liczby stron, szablonu czy warstwy kolorystycznej. Znakomicie sprawdza się w nowoczesnej prezentacji firmy poprzez zamieszczenie fotografii jej siedziby, kadry pracowniczej oraz flagowych produktów. Fotoalbum można również wzbogacić o zdjęcia z różnych szkoleń czy wyjazdów integracyjnych. Bardzo dobrym pomysłem jest wykorzystanie go jako prezentu dla całego personelu, np. z okazji urodzin przedsiębiorstwa lub udanej realizacji intratnego zlecenia.

Zdjęcia wielkoformatowe: Jest to rodzaj wydruku wyróżniający się zdecydowanie najwyższą jakością, wieloletnią żywotnością, pełnym nasyceniem barw oraz bardzo innowacyjną formą prezentacji (warto w tym wypadku skorzystać z dobrych drukarni np. Druk cyfrowy Szczecin). W tym przypadku najlepiej wykonać go w formie tapety zawierającej fotografię całego zespołu pracowniczego wraz z kadrą zarządzającą. Zawieszona w centralnym miejscu firmy będzie stanowić mocny punkt dekoracyjny, a zarazem mocno podkreśli jej prestiż.

Jakie korzyści mogą przynieść?

Z biznesowego punktu widzenia najmocniejszą zaletą jest skuteczne wzmocnienie warstwy wizerunkowej przedsiębiorstwa. Niewątpliwie zacznie ono być postrzegane jako profesjonalne, dbające o swoich pracowników oraz stawiające na nowoczesne, oryginalne rozwiązania i kształtowanie dobrych relacji w zespole.

Ze względu na otrzymywanie zdjęć z sesji również w formie plików cyfrowych, powinniśmy umieścić je na stronie internetowej i profilach społecznościowych firmy. Tym samym znacząco przyczyniamy się do powiększenia liczby klientów, którzy nabierają większego zaufania, kiedy mogą zobaczyć, z kim podejmą współpracę.

Fotografia korporacyjna rządzi się swoimi prawami, lecz w niczym nie przypomina sztywnych sesji, w których każdy z nas uczestniczył, gdy potrzebował zdjęć do legitymacji szkolnej, prawa jazdy czy dowodu osobistego. Po latach zazwyczaj patrzymy na nie z uczuciem politowania. Obecnie fotografowie oferują możliwość wykonania portretów zarówno w studiu, jak i w plenerze, współpracują z najlepszymi fryzjerami i stylistami, a przede wszystkim zapewniają świetną atmosferę i komfortowe warunki, dzięki czemu nawet osoby, które uważają się za całkowicie niefotogeniczne, z pewnością będą zadowolone z uzyskanych rezultatów.

Pracownicy uczestniczący w pozowanych portretach otrzymują też profesjonalne fotografie do użytku własnego. Dzięki temu mogą być zastosowane jako zdjęcia profilowe w serwisach biznesowych, tj. GoldenLine czy LinkedIn. W przyszłości, kiedy poczujemy chęć zmiany środowiska lub zaczniemy poszukiwanie lepiej płatnej pracy, możemy również wykorzystać je do naszego CV.