Jak dużo muszę zainwestować w swoją pierwszą firmę sprzątającą?

d5ab2b302811

Analizując obecny rynek w naszym kraju można śmiało wyodrębnić kilka branż, które się rozwinęły w ostatnim czasie, a jedną z nich jest dziedzina usług związanych ze sprzątaniem i ogólnym utrzymaniem czystości. Branża, podobnie jak inne działające na rynku posiada swoje cienie i blaski, a do tego dochodzi konkurencja. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad założeniem własnej pierwszej firmy sprzątającej, dobrze jest podliczyć koszty związane z rozpoczęciem działalności w tej dziedzinie, co ułatwi nam rozruch interesu.

Doprecyzować profil działalności

Wydawać by się mogło, że sprzątanie to po prostu sprzątanie i każdy może się nadawać do tej pracy. Teoretycznie każdy może ją wykonywać, jednak dobrze jest dobrać swój personel, bowiem w tej dziedzinie jest on wizytówką naszej firmy. Zanim jednak to zrobimy, dobrze jest określić precyzyjnie, jakiego rodzaju powierzchnie będziemy sprzątać. Wydaje się to mało ważne, jednak określenie tego rodzaju działalności ułatwi nam chociażby zakup potrzebnego sprzętu czy dobór ilości pracowników.

Nie jest tajemnicą, że najłatwiej jest ruszyć z zleceniami małych lokali o niewielkiej i średniej powierzchni- zlecenia te nie zajmują wiele czasu, co pozwoli nam ograniczyć ilość personelu oraz zwolni z zakupu chociażby specjalistycznych sprzętów sprzątających, które nie należą do najtańszych. Dostając jednak zlecenie na sprzątanie wielkiej powierzchni, takiej jak szkoła czy szpital mamy pewność długoterminowej współpracy, a co za tym idzie, pewnego zarobku. Dlatego też nastawienie się na konkretny rodzaj zleceń nie tylko ułatwi szukanie potencjalnych zleceniodawców, ale także pozwoli wstępnie oszacować koszty.

Jakie wydatki?

Podstawą w każdej firmie sprzątającej są środki czystości oraz sprzęt do sprzątania. Jeśli zakładamy niewielką firmę, która w naszym zamyśle będzie obsługiwać mniejszych klientów, spokojnie wystarczą zakupy o wartości tysiąca złotych, reszta będzie dokupywana na bieżąco. Mówiąc o pracownikach, warto rozważnych ich ilość- lepiej zatrudnić mniej na początek i powiększyć kadrę wraz ze wzrostem ilości zamówień. Nie bez znaczenia dla naszych wydatków pozostaje forma zatrudnienia kadry- umowa o pracę jest jedną z droższych opcji, na początku można zdecydować się na wariant umowy na okres próbny lub spróbować współpracy na podstawie umowy cywilno-prawnej.

Decydując się na droższą opcję, należy doliczyć koszty zakupu specjalistycznych sprzętów sprzątających, których koszty można liczyć w tysiącach złotych, w zależności od rodzaju maszyny. Do kosztów dochodzą również te związane z wynajęciem lokalu pod biuro- w przypadku małych firm można spróbować zlokalizować biuro we własnym domu, co nieco obniży koszty, a także te związane chociażby z transportem maszyn czy środków czystości.

Podsumowanie

Wydawać by się mogło, że firma sprzątająca nie generuje wielkich kosztów. Jednak podobnie jak w przypadku innych dziedzin, niezbędna jest inwestycja na start, co wpływa na jakość i solidność wykonanych zleceń, a to z kolei procentuje na przyszłość większą ilością zleceń.

W poradniku wykorzystano informacje pochodzące ze strony www.mokrarobota24.pl