Jak właściwe opakowanie produktu może zwiększyć zyski Twojej firmy?

small_packages

Nazwy i logo różnych firm widujemy na co dzień. Czy to podczas kupowania pizzy, wizyty w sklepie elektronicznym, czy też podczas rezerwowania wycieczki w biurze turystycznym, widujemy je na różnego rodzaju pudełkach, opakowaniach i teczkach. Dlaczego wszyscy umieszczają na nich swój wizerunek firmowy i czy rzeczywiście warto to robić?

Opakowania dla firmy

Może się wydawać, że wybór i projektowanie opakowań dotyczy tylko i wyłącznie większych firm branży handlowej. Nic bardziej mylnego. Mowa nie tylko o tekturowych kartonach, ale także o papierowych teczkach na dokumenty i oferty, a nawet reklamówkach, a z tych korzystają praktycznie wszyscy. Dlaczego umieszczanie znaków charakterystycznych przedsiębiorstwa na opakowaniach jest tak ważne? Istnieje kilka powodów. W ten sposób podnosi się własną wiarygodność w oczach klienta. Po prawdzie, nie ma żadnego związku między drukowaniem swojego logo na każdym firmowym przedmiocie a wiarygodnością i rzetelnością. Działa tu jednak czynnik psychologiczny. Dla kontrahenta, takie przedsiębiorstwo musiało zarezerwować dodatkowe środki finansowe na ten, z pozoru błahy, cel. Ktoś, kto chce w niedługim czasie zamknąć swoje podwoje i zostawić klientów z niczym, raczej tak nie postępuje. Wielu również uważa, że umieszczenie reklamy na różnego rodzaju opakowaniach firmowych oznacza, że firma jest bardziej znacząca na rynku, tym samym lepiej jest wybrać tę konkretną usługę lub towar. Nie do końca tak jest, ale nie wnikając w szczegóły, cel postawiony sobie przez firmę zostaje spełniony.Poprawia się wizerunek, zachęca się nowych klientów i zdobywa się sympatię starych.

Reklama

Nie można zapominać także o wszechobecnej reklamie, a stosowanie indywidualnie dedykowanych firmie opakowań jest całkiem dobrą metodą na promocję. Istnieje duża szansa, że klient wychodząc z firmowego biura, będzie niósł towar (a co ważniejsze – oznakowane opakowanie) w taki sposób, że inni przechodnie będą to widzieć. Nawet jeśli nie przywiążą do tego większej wagi, to mózg zarejestruje ten fakt, by kiedyś, w przyszłości przypomnieć człowiekowi o tym fakcie. A skoro widziało się innych klientów tej konkretnej firmy na ulicy, to znaczy, że ma ona powodzenie i warto skorzystać z tych usług. Ludzie o wiele chętniej przychodzą do przedsiębiorstwa, o którym już kiedyś słyszeli. Nawet opakowanie, które zostało wyrzucone na śmietnik, o ile jest umieszczone na widoku, odgrywa podobną rolę. Wysyłanie oznakowanego kartonu drogą pocztową, dodatkowo sprawia, że bardzo wielu pracowników i osób postronnych, często z bardzo różnych miejscowości, zapamiętuje nazwę i logo przedsiębiorstwa. Kiedyś z pewnością to zaprocentuje. Sprzedaż jednym klientom przyciąga drugich, pod warunkiem, że jest to widoczne dla statystycznego Kowalskiego.

Dobre opakowanie

Używając firmowych opakowań, wyraża się również szacunek do klienta. O wiele przychylniej patrzy się na przedsiębiorstwo, które zamiast zwykłego, rozlatującego się kartonu czy teczki z ofertą, zaprezentuje nam eleganckie i przyjemnie zaprojektowane opakowanie, z dobrej jakości materiałów. Choć mogłoby się wydawać, że najważniejsza jest zawartość, to wagę trzeba przywiązywać do wszystkich elementów mających związek ze sprzedażą naszych towarów czy usług. Niestety, to kosztuje. Bardzo często nie wystarczy jedynie umieścić nazwy firmy na każdej możliwej powierzchni opakowania. Nadmierne wykorzystywanie wizerunku firmy również nie działa zachęcająco. Celem, do którego powinno się dążyć, jest, by klient z przyjemnością i dumą chciał prezentować światu swój zakup. Warto więc zatrudnić profesjonalnego grafika, który zaprojektuje przedsiębiorstwu wszystkie możliwe opakowania, przywiązując szczególną wagę do aspektu pozytywnej reklamy i promocji firmy. Gotowy projekt należy przekazać do specjalistycznej fabryki, która wykona usługę. Na rynku istnieje wiele takich firm, wybór jest więc duży. Nie oszczędza się również na materiale wykonania. Klient, który nie będzie w stanie nawet donieść towaru do domu, nie będzie miał o nas dobrej opinii.

Wiadomości na temat promocji własnej firmy po przez dobrze zaprojektowane opakowania jest serwis opakowaniaswiata.pl