Jak właściwie wycenić ręcznie robioną biżuterię?

kopalnia artyferiaWycena ręcznie robionej biżuterii to jedna z najczęstszych frustracji, z jakimi można spotkać się w tym biznesie. Często zdarza się, że klient odpowiada, że cena jest po prostu zbyt wysoka, chcąc rozpocząć negocjacje. Klient może nie mieć tego na myśli, ale jest to łatwa i wygodna odpowiedź. A Ty jako twórca możesz być urażony, gdy to usłyszysz.

Jako sprzedawca musisz wiedzieć, iż Twoim zadaniem jest odkryć, czy cena rzeczywiście jest za wysoka lub czy istnieje inna kwestia, jak również przekazać wartość Twojego produktu. Nie zawsze jest to łatwe, ale dzięki doświadczeniu i prawdziwemu słuchaniu potencjalnego klienta poczujesz się lepiej, gdy pojawi się taka sytuacja.

Poniżej znajduje się kilka strategii radzenia sobie z klientem, który kwestionuje cenę ręcznie robionej biżuterii.

1. Zadawaj pytania.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to ustalić, czy to naprawdę jest za wysoka cena. Zacznij od zadawania pytań typu „Czy to biżuteria, którą chcesz kupić?” Lub „Jaka jest cena, którą byłbyś skłonny zaakceptować?” Jeśli odpowiedź klienta brzmi „być może” lub jeśli ma problem z udzieleniem ci odpowiedzi o to ile byłaby gotowa zapłacić, cena prawdopodobnie nie jest jej podstawowym zmartwieniem.

W takim przypadku należy zadać więcej szczegółowych pytań, aby dowiedzieć się, czego naprawdę chce klient. Jeśli jest problem z czymś innym niż cena, dowiedz się, co to jest. Jak możesz złagodzić obawy? Czy istnieje rozsądne rozwiązanie, aby obie strony były szczęśliwe? Jeśli po prostu zaakceptujesz odpowiedź, że twoja cena jest wysoka, nigdy się nie dowiesz.

Często, gdy klient mówi, że twoja cena jest zbyt wysoka, naprawdę prosi o pozwolenie na zakup tego dzieła. Twoim zadaniem jest dać tej osobie pozwolenie. Zadawaj pytania, słuchaj i pokonuj jej zastrzeżenia.

Jeśli klient naprawdę chce ceny, która jest o wiele poniżej tego, o co prosisz, prawdopodobnie nie będziesz w stanie jej pomóc – i to jest w porządku. Nie konkurujesz z tanią biżuterią produkowaną masowo – nie próbuj. Ręcznie robiona, wysokiej jakości biżuteria to luksus i należy ją odpowiednio wycenić. Ty i twój klient to wiecie. Zawsze przedstawiaj swoją biżuterię jako dzieło wysokiej jakości, nawet jeśli nie oznacza to sprzedaży.

2. Poznaj swoją cenę i zaufaj jej.

Zanim sprzedasz jedną sztukę biżuterii, powinieneś wiedzieć wszystko o cenie sztuki i o tym, jak do tego doszedłeś. Powinieneś także odpowiedzieć na każde pytanie, które pojawia się podczas rozmowy z kupującym, który może chcieć odmiany, takiej jak wykonanie tego samego pierścionka, ale z innym kamieniem szlachetnym lub innym złotym karatem, lub zwiększeniem rozmiaru o cztery.

3. Sprzedaj swoją historię.

Sprzedajesz biżuterię, ale sprzedajesz też swoją historię, swoje umiejętności i kreatywność. Zobacz jak to się robi na artyferia.pl – większość biżuterii ma za sobą historię; jaka jest twoja? Czym była inspiracja? Jakie są specjalne materiały, z których korzystałeś?

Jeśli zapytasz osobę stojącą za tobą w kolejce w sklepie spożywczym o biżuterię, którą ma na sobie, ona, w 99 procentach, opowie ci jakąś historię. Jej odpowiedź nie będzie brzmiała: „Och, znalazłam to na wyprzedaży”. Biżuteria jest osobista. Jest to stwierdzenie tego, kim jest osoba nosząca, kto ją jej dał, lub kiedy ją otrzymała. Włącz unikalną historię do sswojej biżuterii, gdy mówisz o tym konkretnym produkcie