Kim jest i jak wygląda praca pozycjonera stron www?

Pozycjonowanie stron Internetowych

Szybko postępujący rozwój technologiczny sprawia, że internet jest obecnie podstawowym narzędziem wielu firm do promowania i reklamowania swoich usług. Dzięki internetowi firmy mają szansę dotrzeć do większego grona osób i zdobyć nowych klientów. W związku z wykorzystywaniem internetu na coraz większą skalę, zwiększa się także rola pozycjonowania stron www. Dobrze wypozycjonowana strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiedniej frazy, czyli zwiększa się widzialność witryny w sieci. Odpowiedzialny za to jest pozycjoner, inaczej nazywany specjalistą SEO.

Kim jest pozycjoner?

To osoba, która zajmuje się analizą i promocją stron internetowych poprzez dobór takich słów kluczowych, które nie tylko będą odpowiadać zawartości witryny, ale także umieszczą ją na wysokiej pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu w nią dobranych przez pozycjonera fraz. Jest to znacząca forma promocji dla firm i instytucji – witryna znajdująca się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce jest odwiedzana najczęściej, co oznacza potencjalnie większe zainteresowanie ofertą. Poza tym, specjalista SEO na bieżąco monitoruje wyniki i dostosowuje witrynę do aktualnych rozwiązań w reklamowaniu strony, by podtrzymać wysoką pozycję w wyszukiwarce. Dzięki pozycjonowaniu więcej osób ma szansę dowiedzieć się o danej firmie czy produkcie. Przywiązywana jest do niego więc bardzo duża waga a pozycjoner staje się dzięki temu coraz bardziej popularnym zawodem.

Jak zostać pozycjonerem?

Wykształcenie nie jest najważniejsze, jednak ukończenie studiów informatycznych z pewnością da solidne podstawy do wykonywania tego zawodu. Nie jest to jednak warunkiem – pozycjoner najczęściej zdobywa doświadczenie samodzielnie, powinien mieć jednak kilka podstawowych umiejętności i dużą wiedzę. Optymalizacji stron można nauczyć się samodzielnie w domu, więc pozycjonerem może zostać każdy, kto interesuje się nowymi technologiami, siecią internetową i chce stale się rozwijać i doskonalić swoje umiejętności. Dobry specjalista SEO powinien znać podstawy kodu HTML, umieć budować linki, posiadać zdolności analityczne, bardzo dobrze orientować się w produktach Google (jest to najpopularniejsza z wyszukiwarek) – Adsense, Adwords. Pozycjoner musi także umieć pisać krótkie teksty promocyjne, poprawne gramatycznie i stylistycznie, potrafić rozpoznać i wyeliminować błędy uniemożliwiające odpowiednią optymalizację strony i być na bieżąco z działaniem algorytmów wyszukiwania. Przyda się też wiedza o podstawach marketingu i znajomość zasad działania portali społecznościowych, które także mogą stać się istotnym narzędziem. Praca polega więc na ciągłym analizowaniu, szukaniu lepszych rozwiązań w akcentowaniu słów kluczowych, umieszczania ich w tagach i stałym śledzeniu pozycji danej witryny – brak uwagi może doprowadzić do spadku w wynikach wyszukiwarki, co oznacza, że mniej osób odwiedzi stronę. Cechy charakteru istotne w tym zawodzie to odporność na stres, opanowanie i zdolność do pracy pod presją czasu, a także kreatywność i pomysłowość.

Praca na własną rękę

Pozycjoner najczęściej pracuje na własną rękę – jest tzw. freelancerem, czyli prowadzi własną, jednoosobową firmę. Działanie samodzielne wymaga szukania zleceń na własną rękę, daje jednak komfort pracy w domu i niezależność. Jednak w wielu miejscach zatrudniane są obecnie grupy specjalistów SEO, którzy zajmują się pozycjonowaniem stron jednego przedsiębiorstwa. Pozycjoner może pracować także w reklamie i marketingu. Utalentowany specjalista nie powinien mieć problemu ze znalezieniem zatrudnienia lub brakiem zleceń. Branża ta wciąż się rozwija, firmy coraz większy nacisk kładą na promowanie się w sieci a osoby doświadczone w tej dziedzinie będą coraz bardziej poszukiwane. Należy pamiętać, że jest to specjalizacja, w której nie można zostawać w tyle. Pozycjoner powinien stale doskonalić swoje umiejętności, trzymać rękę na pulsie i znać technologiczne nowinki. Tempo zmian w tej specyficznej branży jest niezwykle szybkie a konkurencja coraz większa, więc profesjonalista musi za nimi nadążać.

Informacji na temat pracy pozycjonera uzyskaliśmy dzięki poradom jakich udzielił nam pracownik agencji mercurywebsc.pl  dla której pozycjonowanie stron jest pracą codzienną.