Początki w marketingu MLM – zobacz przydatne porady

Businessman works with social network

System MLM zdobywa uznanie na całym świecie. Regularnie wzrasta liczba jego współpracowników, wynosząca obecnie ponad 50 milionów ludzi, a także obroty. Ta sieć marketingowa każdego roku generuje blisko 100 miliardów dolarów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób wykazuje nią zainteresowanie. Wymagana jest jednak odpowiednia wiedza na temat tego, co i w jakiej kolejności należy zrobić, aby odnieść sukces w MLM.

Nie jesteś sam na starcie!

Zanim zaczniemy budować własną sieć dystrybucji, lepiej podłączyć się pod istniejący już zespół. Warto wgłębić się w jego wewnętrzne struktury, zapoznać się z charakterem działania takiego systemu oraz skupić się na współpracy z tzw. team liderami. Ich zadaniem jest udzielanie pomocy i pełnego wsparcia nowym pracownikom. Im również zależy na tym, abyśmy jak najszybciej wdrożyli się w marketing MLM, ponieważ nasze wyniki przekładają się na zarobki liderów. Nie bójmy się więc zadawać im pytań.

W tym biznesie konieczne jest stałe poszerzanie wiedzy. W Internecie nie brakuje materiałów do nauki. Możemy korzystać z licznych darmowych kursów online, które objaśnią nam zasady, jakimi rządzi się ten system. Dobrym pomysłem jest również czytanie branżowych poradników. Najbardziej poczytne są te napisane przez najlepszych sprzedawców na rynku, którzy doszli ciężką pracą do wielomilionowych zysków.

Musisz postawić sobie cel!

Wykonując jakiekolwiek działanie dążymy do realizacji pewnego celu, który sami wcześniej założyliśmy. W prowadzeniu biznesu ma to szczególne znaczenie.

Przede wszystkim musimy zachować świadomość naszych możliwości. Cel powinien być osiągalny i możliwy do zrealizowania w określonym terminie, nawet jeśli mielibyśmy zmierzać ku niemu małymi kroczkami. Nie może też być zbyt ogólny. Założenie stworzenia wielopoziomowej sieci sprzedaży może nas przerosnąć. Trzeba określić jak dużo stopni jesteśmy w stanie zbudować i ile będziemy potrzebować na to czasu. Dokładnie obrazuje to opis dostępny na stronie: http://gszymanski.pl/mlm-lista-wyznaczanie-celu-prezentacja/.

Jakie błędy najczęściej popełniamy na początku?

Najczęstszą przyczyną porażek dystrybutorów po pierwszym roku działalności jest brak konsekwencji. Wybierając marketing MLM automatycznie decydujemy się na początkową działalność bez osiągania zysków. Jeżeli jednak skupimy się na osiąganiu założonego wcześniej celu przy jednoczesnym zdobywaniu wiedzy i praktycznych umiejętności, z pewnością dojdziemy naprawdę wysoko. Warto pamiętać, że uczymy się na błędach, jednocześnie zdobywając cenne doświadczenie.

Za brakiem sukcesów w tym systemie stoi również brak przygotowania. Nie można podchodzić do pracy z klientem lekceważąco. MLM opiera się na bezpośrednich transakcjach, dlatego istotne jest to, aby mieć wiedzę na temat przedmiotu sprzedaży oraz pełne przygotowanie do udzielania odpowiedzi na pytania innych. Jeżeli mamy do zaoferowania konkretny produkt, warto urządzić jego prezentację lub stworzyć krótką, ale treściwą prezentację. Takie drobne narzędzia są bardzo skuteczne, aby stopniowo rozbudowywać listę kontaktów.