Porady dla projektantów witryn internetowych

web

Jak zaprojektować dobrą stronę dla firmy budowlanej?

Projektowanie strony internetowej jest podobne do budowy domu. Trzeba wykonać dobrej klasy projekt, wykorzystać najlepsze materiały i stworzyć bezpieczny i atrakcyjny budynek. Nic dziwnego, że przyszli klienci firm budowlanych i remontowych przywiązują dużą wagę do wyglądu opisujących je witryn.

Dobry wizerunek

Prowadzenie firmy budowlanej wymaga dobrego wizerunku i wzbudzenia zaufania u klienta. Najczęściej, pierwsze wrażenie tworzy się właśnie poprzez odwiedziny na stronie internetowej wykonawcy. Jeśli ta będzie odpowiadać klientowi, który znajdzie tam niezbędne informacje – można liczyć na kontakt telefoniczny z jego strony.

Nie może zabraknąć niezbędnych elementów, które powinny wystąpić na każdej witrynie. Poza danymi kontaktowymi do firmy, warto zawrzeć jeszcze informację, w jakim obrębie mogą zostać przeprowadzone prace budowlane. Jedne przedsiębiorstwa działają w obrębie miasta, inne w ramach powiatu lub gminy, jeszcze inne podejmują się zleceń w całej Polsce. Na stronie głównej można zamieścić zdjęcie w wysokiej rozdzielczości najbardziej atrakcyjnej inwestycji, która została przez nas zrealizowana. W celu uniknięcia ewentualnych nieporozumień i zbędnych telefonów, dobrym rozwiązaniem jest opisanie również świadczonych usług.

Wszystko to musi zostać zaprojektowane w czytelny i przejrzysty sposób, intuicyjny dla użytkownika. Przeszukiwanie witryny i odwiedzanie kilkudziesięciu linków, by dotrzeć do poszukiwanych danych, zniechęci klienta zarówno przed dalszym przeglądaniem strony, jak i skorzystaniem z usług budowlanych.

Portfolio

W przypadku firm budowlanych, niezwykle ważne jest przygotowanie i zamieszczenie odpowiedniego portfolio swoich usług. Niech na stronie znajdą się zdjęcia i grafiki z przeprowadzonych usług przy różnych inwestycjach, łącznie z ewentualnymi opiniami byłych klientów.

Dzięki takiemu prostemu zabiegowi, inwestor może zobaczyć na własne oczy, co zostało już wykonane i czy tego typu wykonanie mu odpowiada. Jeśli jest niezdecydowany, to obejrzenie najpiękniejszych obrazów może sprawić, że przekona się do ostatecznego wyboru, a także skontaktuje się z pierwszym znalezionym wykonawcą – czyli z nami. W przypadku usług remontowych, zwłaszcza tych przeprowadzanych we wnętrzach, jest to cięższe do wykonania, ale nie niemożliwe. Wystarczy zgoda byłego klienta na umieszczenie zdjęć w Internecie w celach prezentacji portfolio. Nie wszyscy zgodzą się na taką opcję, ale z pewnością kilka osób nie powinno mieć nic przeciwko.

Jeśli firma wygrała przetarg na wykonanie któregoś z etapów budowy nowych inwestycji, warto o tym wspomnieć oraz zamieścić grafikę przedstawiającą budynek. Po zakończeniu budowy, można dodać zdjęcie z wizerunkiem rzeczywistym. To bardzo dobra reklama, która w dodatku poprawia wiarygodność i rzetelność firmy. O wiele lepiej postrzega się przedsiębiorstwa, które brały udział w dużych inwestycjach i budowach.

Materiały

Przyszłym klientom warto również zaprezentować, w jaki sposób będą wykonywane poszczególne etapy zlecenia. Od wykonania projektu i kosztorysu robót, przez wskazanie materiałów, które zostaną wykorzystane, po procedurę odbioru i wprowadzenie ewentualnych poprawek.

Można także inwestorowi dać wybór między różnymi producentami materiałów budowlanych, jednak nie zbyt wielki i każdy z tych elementów powinien zostać dokładnie opisany pod względem wad i zalet. W czasie tworzenia projektu strony internetowej, warto również dodać specjalny formularz kontaktu online dla klienta. Coraz więcej osób preferuje taki sposób porozumiewania się ze zleceniodawcą, gdyż ma się wgląd do całej korespondencji i niemożliwe jest żadne przeinaczanie faktów.

Z drugiej strony, jest to również optymalne rozwiązanie dla rzetelnych firm budowlanych, które chcą uniknąć „problematycznych” inwestorów. Stworzenie atrakcyjnej i funkcjonalnej strony internetowej nie jest prostym zadaniem i nie każdy specjalista w dziedzinie budownictwa może się tego podjąć. Stąd, można zlecić jej wykonanie zewnętrznej firmie za stosunkowo niewielką, jednorazową opłatą.

Więcej przykładów dobrych stron firm budowlanych znajdziesz tutaj.