Poznaj 5 zalet content marketingu

oasdom-com-content-marketing-guide

W języku polskim content marketing określany jest jako marketing treści i jest częścią strategii marketingowej, która pozytywnie wpływa na pozyskanie stałego grona klientów. W ramach tego działania publikowane są wartościowe teksty skierowane bezpośrednio do określonego grona odbiorców, które stanowią coś więcej niż samą reklamę- są szerszym działaniem marketingowym, które z założenia ma działać na większą skalę. Jednym z założeń tego rodzaju marketingu jest budowanie stałej relacji z klientem, dzięki czemu wzrasta zbudowanie długofalowej relacji.

Jakie są podstawowe działania content marketingu?

Marketing treści ma za zadanie tworzenie i publikację interesujących, przyciągających uwagę konkretnych odbiorców treści oraz budowanie zaangażowania tych właśnie potencjalnych klientów. Działanie to można przeprowadzić w różnorodny sposób, wykorzystując do tego procesu nie tylko ciekawe teksty, ale również interesującą grafikę, filmiki, artykuły, wykresy, webinaria czy prezentacje multimedialne. Najczęściej do marketingu sieciowego wykorzystywane są media społecznościowe, ze względu na duże skupienie aktywnych w sieci ludzi, także newslettery, blogi, internetowe magazyny branżowe czy też aplikacje mobilne.

Podstawowe zalety płynące z korzystania z marketingu tekstowego

Do najczęstszych plusów płynących z korzystania z content marketingu zalicza się szybsze znalezienie klienta, a co za tym idzie szybsze sprzedanie własnych produktów, łatwy i szybki kontakt z grupą odbiorców za pomocą takich kanałów jak media społecznościowe czy aplikacje mobilne, przekaz większej ilości pożytecznych informacji w porównaniu z klasyczną z reklamą. Mało kto zdaje sobie sprawę, że dzięki marketingowi tekstowemu można również ocieplić ogólny wizerunek firmy, co jest pozytywnym działaniem w całym procesie rozwoju i pozyskiwania klientów.

Po co korzystać z marketingu?

Reklama towarzyszy nam od momentu, kiedy na rynku zaczęła pojawiać się konkurencja. Ludzie wykorzystują różne rodzaje reklamy, w zależności od dostępnych kanałów reklamy. Sam proces reklamy, jak i pozyskiwania nowych, stałych klientów stał się dużo prostszy z chwilą upowszechnienia Internetu. Powstały nowe narzędzia, a także specjaliści, którzy potrafią umiejętnie te narzędzia w procesie reklamy wykorzystać w ten sposób, aby przyniosły one wymierne korzyści dla przedsiębiorstwa. Przedsiębiorcy coraz częściej cenią sobie bardziej długofalowe działania, które dostarczą im stałych, długofalowych klientów niż pojedyncze, krótsze epizody reklamowe.

Podsumowanie

Planując strategię marketingową dla swojego przedsiębiorstwa warto jest przyjrzeć się dokładnie rynkowi i wybrać sposób reklamy najbardziej adekwatny do rynku i profilu naszej działalności. Na te pytania najlepiej odpowiedzą nam rozważania, jaki typ klientów dominuje w naszym przedsiębiorstwie, a także jaki sposób komunikacji z nimi okaże się najlepszy. Odpowiedzi na te pytania pozwolą nam wybrać najkorzystniejszą strategię marketingową dla naszego przedsiębiorstwa.