Pozycjonowanie stron 2017 – trendy w branży

blog-website-design-inspiration1

SEO to dziedzina, która nie tylko bardzo dynamicznie się rozwija, ale też ciągle ewoluuje i się zmienia. Ciągle pojawiają się nowe trendy, ale nie można ich ignorować, bo może się to odbić na naszych pozycjach w wyszukiwarkach. Na co więc warto zwrócić uwagę w pozycjonowaniu w 2017 roku? Oto najbardziej znaczące trendy.

Kontent ma coraz większe znaczenie

Tak naprawdę to nic nowego – w końcu już od kilku lat content marketing zyskuje na znaczeniu. Ale oryginalna i niepowtarzalna treść jest coraz istotniejsza dla największych wyszukiwarek w kontekście jakim jest pozycjonowanie stron www. Google na przykład ma coraz bardziej wyszukane narzędzia do oceniania, czy treść na stronie jest ciekawa dla czytelnika i czy odpowiada na jego pytania. Jeśli tak jest, to możemy liczyć na wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Mobilna rewolucja trwa

Mechanizmy Google’a w ostatnim czasie jeszcze silniej promują witryny, które są dostosowane do urządzeń mobilnych. Zatem w 2017 roku nieresponsywna strona może zapomnieć o dobrym wyniku w wyszukiwarce. Dobrze jest więc mieć witrynę dopasowaną do sprzętu mobilnego, a najlepiej mieć ją w trzech wersjach – na komputery, smartfony oraz tablety. Eksperci radzą, by bardziej się skupić na witrynach na mobile niż tych tradycyjnych, bo właśnie takie będą dla wyszukiwarek najważniejsze w najbliższym czasie.

Myśl lokalnie

Skoro Google coraz bardziej stawia na mobile, to znaczenie zyskuje też lokalizacja. Wyszukiwarka stara się dopasować wyniki do konkretnego położenia. Jak to wykorzystać? Na przykład zbierać recenzje od klientów, oznaczać się w Google Maps oraz oferować kontent, który będzie atrakcyjny niekoniecznie globalnie, ale w miejscu, w którym działamy. Na rosnące znaczenie lokalności dla Google ma wpływ też rosnąca popularność “internetu rzeczy”.

Wideo zyskuje popularność

Od kilku lat rosnące zainteresowanie treściami wideo jest jednym z najwyraźniejszych trendów w świecie internetu. Dostrzega to oczywiście Google, który jest zresztą właścicielem YouTube. Jeśli więc zamieścimy film z tego serwisu na naszej witrynie, lub – jeszcze lepiej serię filmów – może to znacząco poprawić naszą pozycję. Oczywiście im popularniejszy film, tym lepsze będą nasze rezultaty. Jednak filmy internetowe się coraz bardziej profesjonalizują i aby stworzyć coś, co zwróci uwagę odbiorców, niezbędny jest większy budżet. Skończyły już się niestety czasy, że zupełnie amatorskie filmy mogą przyciągnąć widzów i dać odpowiedni efekt promocyjny.

Wyszukiwanie głosowe coraz istotniejsze

Ten trend jest obecnie jedynie zauważalny w polskojęzycznym internecie ale powoli ma coraz większy wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Jedak globalnie od jakiegoś bardzo zyskuje na znaczeniu. W technologię inwestuje Google, więc możemy być pewni, że znaczenie wyszukiwania za pomocą głosu będzie rosło w najbliższych latach. I choć w Polsce jest to traktowane obecnie raczej jako ciekawostka, to optymalizacja witryny pod tym kątem może być bardzo dobrym pomysłem na zebranie niszowego ruchu i wyprzedzenie konkurencji.

Bezpieczeństwo witryny też ma znaczenie

W erze rosnącej cyberprzestępczości, wyszukiwarki zaczynają premiować odpowiednio zabezpieczone witryny. Warto też zadbać o certyfikat SSL.

Artykuł opracowano wspólnie z firmą midasmedia.pl oferującą pozycjonowanie stron internetowych na obszarze miast takich jak Rumia, Reda, Gdynia, Wejherowo, Sopot (więcej na stronie http://www.midasmedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-www/)