Rozmowa o pracę w reklamie? Nie popełniaj tych 3 błędów!

960x0

Kiedy nadchodzi czas na rozmowę kwalifikacyjną o nową pracę w branży reklamowej, musisz być całkowicie przygotowany. Oznacza to, że dobrze się przygotowałeś na rozmowę kwalifikacyjną i wiesz, co ubrać, a czego nie, co mówić, a o czym nie wspominać.

Oto z głównych min, które musisz ominąć. Niektóre z nich odnoszą się do wszystkich rodzajów stanowisk, niektóre są przeznaczone specjalnie dla osób z działu kreatywnego. Niezależnie od posady, o którą się ubiegasz, musisz przygotować się do każdej rozmowy o pracę indywidualnie. Oznacza to dostosowanie portfolio do każdej agencji, prowadzenie badań i być może nawiązywanie kontaktów z niektórymi osobami, które już pracują w agencji. Dowiedz się wszystkiego, co możesz, a będziesz mieć dużo większe szanse na sukces!

Nie chcesz przecież, aby konkurencja o stołek Cię wygryzła!

#1 Nie mów o tym, w jakiej agencji chciałbyś pracować.

Wydaje się to być kompletnym nie myślenia, ale dzieje się to cały czas. Ale dlaczego? Cóż, jeśli jesteś na rozmowie w najwyższej jakości agencji – to jesteś w miejscu, w którym chcesz być. Ale jeśli jesteś dużo młodszy i wspinasz się po drabinie kariery, najprawdopodobniej idziesz na rozmowę do mniejszej agencji. Czasami to miejsce może specjalizować się w marketingu bezpośrednim lub reklamie medycznej – większość z nich jest z tego dumna. Ty możesz myśleć o tym jako o odskoczni, ale oni nie.

Jeśli więc przyjdziesz i musisz odpowiedzieć na pytanie: „gdzie widzisz siebie za pięć lat?” nie podawaj innej konkretnej, dużej agencji. Wszakże nigdy nie powinieneś rozmawiać o rozwodzie przed ślubem.

#2 Nie pokazuj przestarzałego, zdezorganizowanego portfolio

Jeśli pracujesz w dziale kreatywnym, Twoje portfolio to wszystko. To dowód na to, co robiłeś, co zrobiłeś, co się udało, co wygrało nagrody, co udało ci się wydrukować i wiele więcej. To Twoja kariera w poręcznym, przenośnym etui. Lub – jedna poręczna strona internetowa.

W gorączkowym świecie reklamy bardzo łatwo jest przeoczyć portfolio, ale trzeba go często aktualizować i odświeżać. Ta wspaniała kampania sprzed piętnastu lat mogła wygrać kilka nagród, ale prawdopodobnie nadszedł czas, by przestać się tylko nią chwalić.

Ponadto uporządkuj swoje portfolio. Oznacza to logiczny rozwój całej witryny, nawet w witrynie, podzielonej na kampanie, z przykładami każdej części kampanii. Praca ze specyfikacjami jest w porządku, jeśli jest świetna.

#3 Nie ubieraj się zbyt oficjalnie

Praca w reklamie, podobnie jak wiele innych twórczych zawodów, nie jest taka sama jak typowa praca biurowa od dziewiątej do piętnastej, a z tym wiążą się dużo luźniejsze zasady dotyczące ubioru. Teraz, jeśli pracujesz w dziale księgowym lub produkcji, sprzedaży lub finansach prawdopodobnie będziesz nosić swoje najlepsze formalne ciuchy. Nie trzymaj się tego jednak sztywno idąc na rozmowę o pracę do agencji reklamowej. Wyraźny krawat, fajne akcesorium lub fryzura – musisz się jakość wyróżnić. Reklama to przede wszystkim prezentacja i trzeba zrobić niezapomniane wrażenie. W tym kontekście wiele ciekawych inspiracji znajdziesz na stronie https://retrokicks.pl/. Bowiem jeśli chodzi o dział kreatywny, nie ma żadnych zasad!