4 kreatywne sposoby na zaoszczędzenie firmowych pieniędzy

saving-money

Jako właściciel firmy zawsze poszukujesz sposobów na obniżenie kosztów i zwiększenie marży. Istnieją pewne oczywiste sposoby na zaoszczędzenie pieniędzy, takie jak konto oszczędnościowe. Słyszałeś też i o innych sposobach wcześniej – zakup w konkurencyjnych cenach wszystkiego, od mebli biurowych do umów z operatorami komórkowymi, czy zatrudnianie minimalnej ilości osób.

Wszystkie są ważnymi wskazówkami, ale poniżej chcieliśmy wygenerować listę kreatywnych sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy, z których nawet doświadczeni właściciele firm mogliby się uczyć.

Wskazówki dotyczące oszczędzania firmowych pieniędzy:

1. Odśwież kontakty z profesorami

Dotarcie do byłych profesorów z uczelni może być naprawdę dobrym pomysłem, bowiem korzystając z tych kontaktów, możesz – po pierwsze nawiązać kontakt z profesorem znającym się biznesie, którzy może udzielić ci cennych porad, a po drugie – możesz za jego pośrednictwem znaleźć studenta, który szuka możliwości odbycia stażu.

2. Korzystaj z drukarni internetowych

Jeśli kierujesz się do dużych drukarni stacjonarnych, aby wydrukować jakiekolwiek materiały, prawdopodobnie masz do czynienia z wielkimi marżami. Zamiast płacić wysokie ceny, lepiej jest korzystać z ofert drukarni internetowej – dla wszystkich swoich potrzeb związanych z drukowaniem. Dzięki temu nawet jeśli Twoja pierwsza partia wizytówek w dużej drukarni kosztowała majątek, teraz możesz to nadrobić znajdując tańsze alternatywy w Internecie i zyskując rabaty jako stały klient.

3. Outsourcing

Zamiast zatrudniania pełnoetatowego pracownika do odbierania telefonów i obsługi wiadomości e-mail, możesz zlecić te zadania administracyjne firmom wirtualnym. Możesz na przykład wynająć wirtualnego asystenta na pół etatu, aby obsługiwał wiadomości e-mail. Możesz utworzyć ogłoszenie o poszukiwaniu wirtualnego asystenta na jednym z niezależnych (i darmowych) portali, gdzie doświadczeni pracownicy mogą ubiegać się o pracę u ciebie.

Możesz także zlecić na zewnątrz swoją pracę dla recepcjonistki. Będzie obsługiwać połączenia przychodzące, ustawiać pocztę głosową dla Ciebie i wysyłać Ci powiadomienia e-mail zgodnie z podanymi wskazówkami. Jest kilka opcji cenowych do wyboru, ale w porównaniu do zatrudniania kogoś na pełny etat, możesz zaoszczędzić pieniądze.

4. Wypróbuj współużytkowane obszary robocze

Jeśli dopiero zaczynasz, możesz sprawdzić możliwość wynajęcia wspólnego miejsca pracy, tak zwany co-working. Wiele miast obecnie wynajmuje w tym celu przestrzeń, ponieważ obecnie wiele firm prowadzi się przede wszystkim używając do tego wyłącznie laptopa i smartfon. Zwykle masz przy okazji dostęp do sal konferencyjnych, dzięki czemu możesz spotkać się z klientami i zarazem mieć miejsce do pracy, w którym możesz uzyskać dostęp do Internetu, nawiązywać połączenia i być produktywnym.

Jest to z pewnością tańsze niż wynajęcie własnej przestrzeni i jest to dobry sposób na nawiązanie kontaktu z innymi profesjonalistami, którzy również korzystają z biura.

A czy ty masz gotowy sposób na zaoszczędzenie pieniędzy w swojej firmie? Podziel się nim z innymi myślącymi podobnie przedsiębiorcami!