5 tajników, dzięki którym zbudujesz siatkę znajomości z blogerami
Internet otworzył przed światem całe mnóstwo możliwości jeśli chodzi o promowanie marki. Niezależnie od tego, czy pracujesz z domu jako freelancer lub na etat w większej firmie, czeka na Ciebie cała gama opcji, dzięki której trafisz do szerokiego grona odbiorców.
Jednak morze możliwości jest przepastne i całkiem łatwo jest w nim utonąć, jeśli nie wiesz, jak postępować. Dlatego zawsze warto jest móc na kimś polegać. Blogerzy są coraz częściej zaangażowani w projekty różnych firm. Jest to związek symbiotyczny, z którego obie strony czerpią wymierne korzyści. Dzieje się tak za pomocą tak zwanego “outreachu” – blogerzy zamieszczają posty z linkami do firm, dzięki czemu dostarczają więcej ruchu, budując przy tym własny prestiż. Jednak nie wystarczy znać jednego blogera, który będzie publikował nasze treści. Najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie całej sieci blogerów, którzy zawsze chętnie nam pomogą.
Jak ze wszystkim w życiu, zbudowanie takiej siatki nie przychodzi łatwo, dlatego przedstawiamy 5 tajników, dzięki którym zbudowanie siatki znajomości z blogerami stanie się dla Ciebie łatwiejsze.
#1 – Grunt to strategia
Zanim w ogóle zaczniemy angażować się w planowanie outreachu i tego, jak gęsta sieć znajomości wzbije nas na wyżyny, musimy dokładnie wiedzieć, co chcemy osiągnąć, co musimy zrobić by to tego dojść, oraz jak to wykonać. Należy ustalić budżet oraz inne granice, których nie chcemy przekroczyć tworząc nowe znajomości, jak również to, co wartościowego możemy przekazać potencjalnym blogerom. Krok może wydawać się banalny, ale żaden skuteczny plan nie ma prawa się ziścić bez uprzedniego ustalenia odpowiedniego podejścia.
#2 – Jakość, jakość i jeszcze raz jakość
Może się wydawać, że każdy bloger będzie chętny do tego, by opublikować nasze posty z linkami, jednak prawda jest taka, że relacja ta opiera się na wzajemnym zaufaniu. Każdy post wysłany do blogerów jako post gościnny będzie poniekąd reprezentował również samego blogera, dla których reputacja jest bardzo ważna. Na starcie należy więc ich przekonać, że jesteśmy w stanie dostarczyć im kontent o nieskazitelnej jakości, który będzie wartościowy dla czytelników bloga. Kiedy już raz uda nam się dostarczyć takiemu blogerowi tekst, który mu się spodoba, możemy liczyć na dalszą współpracę.
A skoro już o tym mowa…
#3 – Liczy się systematyczność
Jednym z najlepszych sposobów na zaskarbienie sobie zaufania blogera jest zapewnienie im regularnych dostaw treści. W takich sytuacjach dobrym pomysłem może być zaplanowanie całej tematycznej serii artykułów, dzięki czemu Twoje linki będą pojawiać się na stronie częściej, a bloger zyska fajną serię, do której czytelnicy będą chętnie wracać. Kiedy dostarczymy już kilka takich artykułów, zyskamy sobie opinię osoby godnej zaufania, dzięki czemu bloger może nawet zechcieć polecić nam innym znajomym blogerom.
#4 – Byle było na temat
Nie zbudujemy dobrej siatki blogerów, a przez to nie wykorzystamy pełnego potencjału outreachu, jeśli nie będziemy szukać w swojej własnej niszy. Co z tego, że jakiś bloger ma świetną pozycję i dobry ruch, jeśli jego blog dotyczy ogrodnictwa, a nasza firma zajmuje się sprzedażą odżywek kulturystycznych? Nawet jeśli dany artykuł jakimś sposobem podciągniemy pod daną tematykę, istnieje duża szansa, że nasz link rozminie się z oczekiwaniami zarówno blogera, jak i jego czytelników. W efekcie nie trafimy do nikogo, marnując jedynie czas i inne zasoby.
#5 – Otwarty umysł otwiera drzwi
Jednym z największych błędów, które popełniają firmy, w szczególności marketerzy, jest kurczowe trzymanie się zasad, którymi kierowali się w swojej pracy od dawna. Warto jednak pamiętać o tym, jak dynamicznie zmienia się internet i wziąć pod uwagę, że blogerzy będą dużo lepiej zorientowani w obecnych trendach. Nie bójmy się czerpać od nich pomysłów na efektywne wypromowanie naszej marki, a tym sposobem możemy zyskać jeszcze więcej poparcia niż trzymając się standardowej ścieżki, z której normalnie byśmy nie zboczyli. Taki bloger, kiedy zobaczy, że obdarzasz go takim zaufaniem, na pewno odwdzięczy się tym samym, co utrwali waszą relację na długo.
Pielęgnujmy znajomości
Niezależnie od tego, czy interesuje Cię praca w domu czy na etat, nie da się przecenić wartości znajomości sieciowych. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, niebawem zyskamy godną zaufania siatkę znajomych blogerów, dzięki którym nasza widoczność w sieci znacznie się poprawi.