Bezpieczne przesyłki w sklepie internetowym – czyli jakie?

Każdy właściciel sklepu internetowego wie, jakie straty – finansowe i wizerunkowe – wiążą się z uszkodzeniami przesyłek w transporcie. Przedsiębiorca nie jest w stanie w 100% wyeliminować problemu uszkodzonych paczek, może go jednak znacznie ograniczyć poprzez odpowiednie pakowanie i zabezpieczanie wysyłanej zawartości. Jak pakować przesyłki, by płacić mniej za usługi kurierskie i rzadziej mieć do czynienia z uszkodzeniami w transporcie?

Jak dochodzi do uszkodzeń paczek w transporcie?

W zdecydowanej większości przypadków do uszkodzeń przesyłki w transporcie dochodzi na skutek nieodpowiedniego pakowania. Zbyt duży lub zbyt mały karton, nieprofesjonalne wypełnienie przestrzeni wewnątrz, brak folii stretch czy słabej jakości taśma mają ogromny wpływ na to, w jakim stanie przesyłka dotrze do odbiorcy. Oczywiście, błędy zdarzają się też po stronie firmy kurierskiej – w końcu nawet najlepszy karton nie uchroni zawartości paczki przed wjechaniem w nią wózka widłowego. Takie sytuacje zdarzają się jednak rzadko. Pozostałej gamie niefortunnych uszkodzeń w transporcie można skutecznie zapobiegać poprzez staranne pakowanie.

No dobrze, ale jak powinna zatem być zapakowana przesyłka kurierska? Przede wszystkim odpowiednio do jej zawartości. Inaczej wysyła się komplet ręczników, inaczej komputer lub telewizor. W przypadku miękkich tekstyliów, które nie są narażone na uszkodzenia mechaniczne w transporcie, obtłuczenia i wgniecenia, dobrym opakowaniem będzie wytrzymały foliopak kurierski. Co ciekawe, określeniem “foliopaki” nazywa się także specjalne kieszenie na dokumenty przewozowe, w które pakowane są etykiety oraz faktury. W ten sposób można uchronić podatny na wilgoć papier przed wpływem negatywnych warunków atmosferycznych.

Odpowiedni karton i wypełnienie – jak wybrać?

Sklep internetowy, który ma w swojej ofercie wiele typów produktów o zróżnicowanych gabarytach, powinien zainwestować w szeroki wybór kartonów do pakowania. Dobry karton to taki, który ma odpowiednią grubość (składa się z wielu warstw tektury), dzięki czemu trudno go przebić lub rozerwać. W ten sposób lepiej chroni cenną zawartość przed nieostrożnością kurierów. Kartony do pakowania warto kupować w wyspecjalizowanych hurtowniach, które oferują ogromną gamę produktów w bardzo przystępnych cenach. Przykładem takiej hurtowni jest pakuj24.pl, gdzie można kompleksowo wyposażyć sklep internetowy w akcesoria do pakowania.

Warto też mieć na wyposażeniu odpowiednie wypełniacze do paczek, takie jak folie bąbelkowe i tektury faliste, które zapobiegną przemieszczaniu się zawartości wewnątrz kartonu. Dysponując kartonami o różnej wielkości, przedsiębiorca jest w stanie zoptymalizować koszty przesyłek kurierskich. Firmy kurierskie dość często naliczają sobie dodatkowe opłaty za “opakowanie niestandardowe” lub nietypowy kształt paczki. Można tego uniknąć poprzez przepakowanie towaru do kartonów o regularnych kształtach, które nie wymagają dodatkowego foliowania.

Inwestując w profesjonalne kartony do pakowania i dodatki, przedsiębiorca zyskuje więc nie tylko większe zadowolenie klientów, ale również minimalizuje koszty uzyskania przychodu, co w obecnych realiach gospodarczych ma fundamentalne znaczenie.