Branża zabawek – trendy, perspektywy, możliwości

toys_shopgr_d80438ef4df64c3e9964bcce1517812f

Dla miłośników zabawy i ludzi – osób z dobrym zrozumieniem marketingu i trendów rynkowych pomysł na otwarcie sklepu z zabawkami jest bardzo dobry. To generalnie, choć nie zawsze, praca z zamiłowania, niż robienie miliardów przychodu – ale jeśli ktoś to lubi, dlaczego nie?

Harmonogram pracy

Sklepy z zabawkami oferują dość rozsądne godziny pracy, a dostawcy i klienci działają w normalnych cyklach dnia. Musisz dostać się do sklepu przed jego otwarciem, aby upewnić się, że półki wyglądają ekscytująco i są dobrze zaopatrzone. Nie można zapomnieć uporządkować pomieszczenia. Wiele sklepów z zabawkami jest otwartych dopiero o 10:00 lub 11:00, a następnie zamykanych i 17:00 lub 18:00. Musisz pracować w soboty, zwykle w niedziele też.

Nie spodziewaj się, że pozbędziesz się stresu w okresie świąt Bożego Narodzenia: w ciągu świątecznych dni wpada 55% średniej wielkości przychodów z zabawek, a przez resztę roku tylko 15% na kwartał. Musisz być finansowo przygotowany na to, a zarządzanie księgowością i finansami przez cały rok będzie musiało być ściśle kontrolowane, by nie narobić sobie niepotrzebnych kłopotów.

Wybierz swoją lokalizację mądrze, a dzięki temu twój dzień będzie wypełniony obsługą klientów, składaniem zamówień magazynowych – a jeśli znajdziesz chwilę wolnego, zachęcamy wejść na 4toys.pl, by nieco pośledzić trendy w branży. Można też robić to za pośrednictwem kanałów telewizyjnych dla dzieci, reklam, czasopism i publikacji handlowych.

Natura firmy zależy od jej wielkości, ale także od tego, jakim rodzajem zabawek się zajmiesz. Możesz zostać sprzedawcą wszystkich popularnych produktów. Inną opcją jest być specjalistą w zabawkach staromodnych lub drewnianych. Sklep skierowany do osób poniżej 5 roku życia lub innej grupy wiekowej to kolejna opcja, tak samo jak sklep z zabawkami z odzieżą i artykułami szkolnymi dodatkowo.

Przemysł i rynek

Rynek zabawek to trudna sprawa – niezależne sklepy napotykają na konkurencję wielkich marek i supermarketów. Musisz znaleźć jakiś sposób, aby wybić się na rynku. Musisz poznać wzorce zakupów panujące w Twoim regionie. Postaw na jakość, niszę, pewną przewagę środowiskową, obsługę klienta lub wszelkie sugestie – po to jedynie…. dla pokonania konkurentów!

Sklepy internetowe też zajmują dobry kawałek rynku, a często mogą prześcignąć sklepy offline w cenie. Może to jest opcja dla ciebie?

Dobra wiadomość jest taka, że ten rynek wciąż się rozwija. Wszystko idzie w kierunku zabawek elektronicznych, komputerowych i edukacyjnych. Sprzedaż tradycyjnych zabawek i gier była w ostatnich 10 lat stosunkowo statyczna, ale wzrastająca długość życia dziadków i modna nostalgia w odniesieniu do drewnianych i staroświeckich zabawek jest niezwykle obiecująca.

Bardziej skomplikowany marketing odgrywa ogromną rolę w zabawkach – bowiem tutaj wybierają specyficzni klienci: dzieci. Postacie telewizyjne i filmowe są niemalże najważniejszym czynnikiem w asortymencie. Większość niezależnych sklepów z zabawkami przyłącza się do grupy zakupowej. Oznacza to, że współpracują z innymi sklepami z zabawkami w celu zakupu dużych zamówień zbiorczych, więc cena poszczególnych jednostek maleje, redukując koszty.