Ciekawe pomysły na prezenty dla klientów

il_340x270-1123849642_dw6v

Prowadzisz firmę? A może jesteś Dyrektorem zarządzającym? Niemalże każdego dnia odbywasz ważne rozmowy z kontrahentami od których decyzji zależy Twoje być, albo nie być? Idealnym rozwiązaniem w takich sytuacjach stają się drobne upominki dla Twoich klientów. Co wybrać? Otóż przeczytaj poniższy artykuł, gdzie przedkładam kilka ciekawych pomysłów.

Artykuły piśmiennicze zawsze na czasie

Każdy, kto w jakiś sposób prowadzi biznes, czy też nim zarządza, potrzebuje do swojej pracy artykułów piśmienniczych. Z własnego doświadczenia zapewne wiesz, że długopisów i ołówków nigdy za wiele. Dlatego też pierwszym z moich pomysłów jest elegancki zestaw piśmienniczy. Podaruj swoim klientom ładnie opakowany, najlepiej w skórzane etui z logo Twojej firmy elegancki długopis, pióro i ołówek (zobacz na galanteria skórzana producent – jeden największych sklepów w kraju). Taki zestaw każdemu się przyda i będziesz miał pewność, że nie wyląduje gdzieś na dnie szuflady. Ważnym jest jednak to, by wyglądał on naprawdę elegancko i profesjonalnie. Nigdy nie pakuj w eleganckie etui długopisów w plastikowej oprawie. Nie ma nic tandetniejszego niż piękne etui a w nim długopisy w plastikowej oprawie i na dodatek z wytłoczonym napisem Made in China.

Kalendarze, notatniki…

Kolejnym ze sprawdzonych i ciekawych prezentów są eleganckie kalendarze lub notatniki. Ich oprawa musi być solidna i profesjonalna. Oczywiście nie może na niej zabraknąć logo Twojej firmy. W tym przypadku również trafisz w dziesiątkę, gdyż kalendarze i notatniki są towarem, że tak to określę „chodliwym”. Jeśli nie będzie używał ich Twój klient, to z pewnością wręczy je któremuś ze swoich podwładnych. Istotną kwestią jest jednak to, że kalendarze wręczasz pod koniec roku lub na początku roku następnego. Nigdy nie sprawiaj prezentu w postaci kalendarza np. w lipcu, bo zostanie to niezbyt mile odebrane przez klienta. Notatniki są za to uniwersalne o każdej porze roku, ale tylko takie, gdzie nie ma kalendarza. Pamiętaj o tych zasadach!

Z grosikiem na szczęście

Wiadomym jest fakt, że każdy przedsiębiorca chce mieć jak najwięcej zysków. Zysk to w głównej mierze pieniądz, a pieniądz nosi się w portfelu. Oczywiście ten na bieżące wydatki, bo duże pieniądze lokowane są na kontach bankowych i w inwestycjach. Dlatego też miłym upominkiem z Twojej strony będzie elegancki portfel, najlepiej ze skóry naturalnej lub ekoskóry, również z logo Twojej firmy. W jedną z przegródek włóż symboliczny 1 grosz. Ponoć przynosi to szczęście, a szczęśliwy kontrahent, to dla Ciebie najlepszy kontrahent, bo zbyt wiele nie negocjuje, nie marudzi i nie wybrzydza, a takich lubisz najbardziej. Prawda?

Chwila relaksu

Bardzo ładnym upominkiem jest ozdobna filiżanka ze spodeczkiem do kompletu. Na filiżance również powinno znajdować się logo Twojej firmy i np. napis: Życzymy Ci miłego dnia. Twój klient z przyjemnością będzie prosił swoją Sekretarkę lub Asystentkę, by każdego ranka parzyła mu w niej kawę lub herbatę. Każdy musi się przecież chociaż przez chwilę zrelaksować. Oczywiście opakuj ten komplet w jakiś ozdobny papier lub elegancki kartonik, bo przecież nie będziesz wręczał klientowi w jednej ręce filiżanki a w drugiej spodka. Bądź profesjonalistą w każdym calu.

Odmierzaj tylko dobre chwile

Ciekawym prezentem dla klienta są zegary ścienne. Zleć wykonanie takiego zegara. Nie musi być to od razu zegar wielkości Big Bena, ale musi się on ładnie prezentować w siedzibie Twojego klienta. Na tarczy zegara oprócz wskazówek umieść logo Twojej firmy i ładny napis w stylu: Odmierzam tylko dobre chwile.
Z pewnością taki prezent spodoba się Twojemu klientowi i być może zawiśnie nawet w jego gabinecie?
Prezentów i pomysłów jest wiele. Najważniejsze jest jednak to, by były one gustowne i ze smakiem, a także zawierały w sobie nutę elegancji i profesjonalizmu.