Ciężki plecak? Tak powstaje ból pleców!

Bez względu na to, czy wybierasz się na pieszą wędrówkę czy wspinaczkę górską, jeśli wybierasz się na kilkudniową wędrówkę, nie ma mowy o lekkim plecaku. Wszystkie rzeczy potrzebne do rozbicia obozu, takie jak śpiwór, sprzęt do gotowania, namiot, słodka woda i jedzenie, są ciężkie. W większości przypadków dolna część pleców jest kluczową częścią dźwigającą ciężar. Nie musisz być szczególnie podatny na problemy z plecami, aby skorzystać z tych wskazówek, jak uniknąć bólu pleców w plecaku.

Ergonomiczny plecak i kilka prostych zasad zapewni podstawę, aby uniknąć bólu pleców podczas wędrówki.

Podstawy biomechaniki: Twoje plecy w prostych słowach

Plecy składają się z kości krzyżowej i stawu krzyżowo-biodrowego, który łączy się z kręgosłupem. Staw ten łączy ze sobą krzyż i kręgosłup, a tym samym łączy mięśnie pleców i nóg oraz przenosi obciążenia na nogi. To jest szczególnie ważne, jeśli podczas wędrówki gdy nosisz ciężki plecak. W rzeczywistości staw ten stale się porusza, gdy chodzisz z plecakiem i dlatego blokada w nim powoduje bóle kręgosłupa Gdańsk.

Jak powstaje ból pleców podczas wędrówki z ciężkim plecakiem na plecach?

Podczas wędrówki zdarzają się sytuacje, które prowadzą do zablokowania, a następnie bólu pleców: jeśli wejdziesz w powietrze, ponieważ przegapisz krok lub kamień, lub jeśli się potkniesz, te rzeczy często prowadzą do niewłaściwie rozmieszczonego ciężaru, a następnie zablokowania stawu krzyżowo-biodrowego. Ale chroniczny nacisk podczas normalnego dnia pracy prowadzi również do bólu pleców. Długie statyczne siedzenie w pracy, niewłaściwe ruchy podczas przenoszenia ciężarów itp. mogą prowadzić do zablokowania. Nawet jeśli nie czujesz bólu w normalnym życiu, pod obciążeniem plecaka te problemy wyskakują.

Ciężki plecak powoduje ból pleców, gdy ciężar jest obciążany w niewłaściwy sposób. Podstawy są proste: chcesz, aby duży ciężar był równomiernie rozłożony na górnej i dolnej części ciała. Plecak posiada szelki i pasek w talii. Ramiączka przenoszą się na ramię, pas na nogi, przez plecy. Ciężar przenoszony na nogi można przenieść przez kość krzyżową lub miedniczną. Każdy ciężar przeniesiony na barki trafi bezpośrednio do ww stawu, a następnie do mięśni nóg.

Staw krzyżowo-biodrowy łączy plecy z nogami poprzez kość krzyżową, a każdy ładunek umieszczony na nim bezpośrednio będzie przenoszony przez kość krzyżową na mięśnie nóg. Ale staw ten jest szczególnie wrażliwy na przemieszczenie momentu bezwładności obciążeń, podobnie jak większość stawów w organizmie człowieka. Pod pewnymi względami jest podobny do młynka stożkowego ekspresu do kawy: jeśli umieścisz na nim ładunek i go przesuniesz, nie będzie mógł się swobodnie poruszać, ponieważ szczelina dla swobodnego ruchu zmniejsza się. Konsekwencją jest ból pleców.

Zmniejsz ból pleców poprzez zmniejszenie wagi przyłożonej

Twoim celem powinno być zmniejszenie obciążenia na ten staw. Jeśli chcesz to zrobić, masz tylko jedną opcję: bardziej obciążaj kości miednicy lub talię. Nie daj się zwieść pasom barkowym: ciężar, który nakładasz na ramiona, przenosi się w dół do kości krzyżowej.