Czego nie może zabraknąć w pokoju każdego prezesa? Sprawdź nasze sugestie
Zabierając się do napisania artykułu na powyższy temat od razu wpadła mi na myśl szafa. Jednakże nie taka zwykła szafa jak wszystkie, tylko ta z jednej z kultowych komedii polskich, gdzie śpiewano do niej „Łubudubu, łubudubu niech nam żyje prezes naszego klubu (…)” i ta szafa rejestrowała te nagrania, które potem prezes odsłuchiwał. Broń Boże nie będzie ona sugestią w tym artykule! Chociaż ładną szafę każdy prezes mieć powinien.
Kolorowy świat
Kiedy wchodzi się do gabinetów wielu prezesów, od razu w oczy rzucają się smutne, wręcz surowe barwy ścian. Oczywiście atmosfera też natychmiast staje się, aż nazbyt oficjalna i szczerze mówiąc niezbyt przyjemna. Dlatego też Panie i Panowie Prezesi odmieńcie koniecznie ściany swoich ponurych gabinetów. Nadajcie im choć trochę żywych barw. Zawsze można pomyśleć o jakiejś ładnej fototapecie na jednej ze ścian, kolorowych miękkich paneli ściennych, czy też pasów tapet, które to z pewnością ożywią Wasze miejsce do pracy. Pomyślcie też o Waszych gościach, którym przyjemnie będzie się siedziało w ożywionym kolorami pomieszczeniu, aniżeli w gabinecie przypominającym więzienną celę. Pracownicy wezwani na rozmowę także nie będą się czuli, aż tak bardzo onieśmieleni i skrępowani spotkaniem „oko w oko” ze swoim Prezesem. Pamiętajcie też o tym, by jedną ze ścian przeznaczyć na różnego rodzaju dyplomy i certyfikaty, które posiadacie. Zawsze to lepiej wygląda, jak przychodzi petent i widzi, że ma do czynienia z osobą wykwalifikowaną i doświadczoną.
Szafy, szafeczki…
Z umeblowaniem Waszego gabinetu nie przesadzajcie za bardzo. Gabinet powinien być przestronny, ale jednocześnie przytulny. Pamiętajcie, że to w nim spędzacie większość dnia. Biurko powinno być duże, by można na nim swobodnie ustawić wszelkie potrzebne do pracy akcesoria: laptop, telefon, drukarkę, przyborniki na artykuły piśmiennicze i dokumenty, ewentualnie fotografię najbliższych jeżeli ktoś ma takie życzenie. W gabinecie dobrze mieć kanapę oraz niewielki stolik, bo znacznie wygodniej przyjmuje się gości i pije z nimi kawę, czy też herbatę. Pamiętajcie, by na tym stoliku koniecznie znajdowały się kwiaty, które znacznie ożywiają Wasz gabinet. Mogą być to kwiaty świeże, ewentualnie ładnie skomponowane stroiki z kwiatów sztucznych, byleby nie była to tandeta. W Waszym gabinecie nie może zabraknąć szafy, gdzie schowacie dokumenty tzw. „ściśle tajne” i regału, gdzie będą znajdowały się dokumenty tzw. „pod ręką”. Warto mieć także jakąś wiszącą półkę na książki związane z Waszym rodzajem działalności. Jeżeli Wasz gabinet jest na tyle przestronny, że znajduje się w nim także stół do narad, to warto, by na nim także znajdowały się kwiaty i czyste szklanki do napojów.
Jaki sprzęt w gabinecie?
Z pewnością w Waszym gabinecie nie może zabraknąć telefonu z którego możecie sami wykonywać połączenia i mieć stały kontakt z sekretarką, bądź asystentką, której to zlecacie różne zadania. Kolejnym istotnym elementem jest posiadanie telewizora, który powinien wisieć na którejś ze ścian (warto zaopatrzyć się w specjalne uchwyty do projektorów). Taki telewizor pełni dwie funkcje. Pierwsza z nich to: niezbędność w trakcie narad, bo możecie śmiało pokazać na nim prezentację dotyczącą np. jakiegoś nowego projektu do realizacji. Druga z nich to: umilanie czasu Waszym gościom. Może się zdarzyć taka sytuacja, że jesteście spóźnieni na umówione spotkanie z jakiegoś niespodziewanego powodu. Asystentka zaprasza Waszego gościa do gabinetu, proponuje mu np. kawę i wychodzi. Wówczas warto, by telewizor był nastawiony na kanał informacyjny. Jest to kanał neutralny i każdy człowiek jest ciekawy, co w danym dniu dzieje się w kraju i na świecie. Wówczas Wasz gość nie odczuje samotności i przedłużającego się czasu oczekiwania. Odtwarzacz DVD to także istotny element wyposażenia Waszego biura, który doskonale posłuży do prezentacji materiału, który posiadacie na płycie i chcecie zaprezentować swoim podwładnym w trakcie narady.
Możecie mieć jeszcze setki innych pomysłów na aranżację Waszego gabinetu. Pamiętajcie jednak, by nie robić z niego sklepu w stylu „1000 i 1 drobiazgów”. Wasz gabinet powinien mieć klimat, przestronność i gustowne urządzenie.