Cztery sprawdzone sposoby promocji i marketingu dla moto-sklepów

motomarketing_2017-bmf

Marketing polega na zaspokajaniu potrzeb klientów. W przypadku motocykli oznacza to zaspokojenie potrzeb unikalnego, niszowego segmentu rynku. Entuzjaści motocykli to wyselekcjonowana grupa konsumentów, a twoje komunikaty marketingowe muszą promować twój motocykl biznesowy w sposób, który współgra z Twoimi klientami. Poznaj swoich klientów i ich dane demograficzne, aby dowiedzieć się, co zadziała w Twojej firmie.

1. E-mail marketing

E-mail marketing to jeden z najlepszych sposobów, za pomocą których firmy motoryzacyjne mogą sprzedawać swoje produkty. Będziesz musiał znaleźć renomowanego dostawcę takich rozwiązań, aby wiedzieć jak pozyskać adresy e-mail konkretnych profili klientów. Firmy te mogą pomóc Ci w zidentyfikowaniu listy docelowych entuzjastów motocykli, dzięki czemu możesz wysyłać im wiadomości marketingowe, które mogą spotkać się pozytywną odpowiedzią. Wielu dostawców list ma już określone profile demograficzne dla motocyklistów, których możesz użyć. Gdy będziesz już miał stworzoną listę klientów spróbuj wysłać różne materiały, takie jak oferty sprzedaży, pocztówki, ulotki i broszury. Zawsze informuj o korzyściach, jakie motocyklista wyciągnie z motocykli – to są te „powody, dla których” klient powinien coś od ciebie kupić. Jeśli aktualnie w promocji masz buty motocyklowe – wypromuj je, jeśli w danym tygodniu zapewniasz darmową dostawę – nie zapomnij o tym wspomnieć. Śledź i oceniaj każdą wysyłaną kampanię bezpośrednią, zwróć uwagę, które kampanie są najskuteczniejsze i powiel je w przyszłych wysyłkach. E-mail marketing bez względu na to czy chodzi o buty na motor czy dowolną inną propozycję to sposób na skuteczną sprzedaż dla twojej firmy – w efektywny i wymierny sposób (zobacz jak przedstawia tego typu oferty znany w branży sklep https://gmoto.pl/buty-motocyklowe,3573/).

2.Media społecznościowe

Serwisy społecznościowe to kolejny świetny sposób, za pomocą którego firmy motocyklowe mogły sprzedawać swoje produkty konsumentom. Utwórz stronę dla swojej firmy i zaproś obecnych klientów do przyłączenia się lub obserwowania profilu. Dołącz odpowiednie treści na stronie, które będą rezonować z Twoimi fanami, w tym filmy i wskazówki dla fanów motorów. Komunikuj specjalne oferty, rabaty, wydarzenia i ekskluzywne oferty dla fanów Twojej strony podobnie jak przez e-mail marketing.

3. Program partnerski

Polecenia są jednym z najlepszych przykładów marketingu szeptanego, który jest rodzajem marketingu, w którym konsumenci rozpowszechniają informacje o Twojej firmie. Zaproponuj jakiś rodzaj zachęty dla obecnych klientów, którzy odnoszą się do innego klienta, który kupuje od ciebie motocykl. Zachętą może być karta podarunkowa lub specjalne oszczędności na zakup w przyszłości z twojego sklepu motocyklowego. Możesz współpracować z innymi firmami, takimi jak warsztaty naprawcze, i zapewniać im profity za to, że będą odsyłać klientów do twojej firmy motocyklowej.

4. Wydarzenia

Istnieje wiele imprez motocyklowych – są to doskonałe okazje do wprowadzenia na rynek swojego motocyklowego biznesu. Znajdź wydarzenia motocyklowe w swojej okolicy lub w kraju i skontaktuj się z ich menedżerem, aby sprawdzić, czy możesz promować swój biznes na tym wydarzeniu. Pokaż się na wiecu motocyklowym zasypując fanów jednośladów informacjami o Twojej firmie. Zaprezentuj swoje motocykle podczas pokazów motocyklowych. Przekazuj literaturę i materiały marketingowe dotyczące swojej firmy na targach, a także pokazuj filmy wideo i inne multimedia, które informują o korzyściach oferowanych przez Twoje propozycje. Wydarzenia charytatywne są również dobrym miejscem do promowania swojej firmy.