Gadżety z logo i inne czynniki wpływające na współczesny branding

Można powiedzieć, że najważniejszą rzeczą w produkcie jest jego jakość. Jednakże, chociaż może to być prawda w jakiejś formie, wciąż musimy wziąć pod uwagę inne czynniki, które mogą odegrać rolę w jego sukcesie.

W końcu nawet najbardziej znane marki muszą się mocno promować, bez względu na to, jak wspaniałe są ich produkty. W rzeczywistości nie możemy z całą pewnością stwierdzić, że marki takie jak Coca-Cola czy Apple byłyby tak samo cenne, jak gdyby nie zainwestowały czasu, pieniędzy i wysiłku w pozycjonowanie marki i marketing. Liczy się także świadomość marki – nie możemy polegać tylko na jakości.

Niemniej jednak, zanim wykorzystamy marketing na naszą korzyść, najpierw musimy wiedzieć, czym naprawdę jest branding. Wbrew powszechnemu przekonaniu, marka to nie tylko połączenie fantazyjnej czcionki, nazwy firmy i logo. To nie jest tylko przypomnienie wizualne, ale o wiele więcej.

Co to jest branding?

Narodziny marki zabierają nas z powrotem do USA i drugiej połowy XVIII wieku. W tamtym okresie branding dotyczył oznakowania bydła. Zasadniczo hodowcy bydła mieli podgrzewane żelazko firmowe, za pomocą którego znakowali swoje zwierzęta gospodarskie jako własne.

Producenci zastosowali tę technikę również do znakowania własnych towarów pakowanych. Dlaczego? Cóż, był to w zasadzie jedyny sposób, aby wyróżnić swoje produkty na tle konkurencji. Niemniej jednak branding był jeszcze dość jednowymiarowy i wtedy nie był tak elegancki. W rzeczywistości było to szczątkowe w porównaniu do dzisiejszego brandingu.

Obecnie rynki są przesycone, co oznacza, że samo znakowanie naszych towarów nie wystarczy. Musimy zrobić więcej – musimy wykorzystać naszą kreatywność. Dlatego marka nie jest po prostu czymś, co wyróżnia nas. Jest to niematerialny, złożony termin reprezentujący podstawowe wartości firmy. Ponadto obejmuje:

  • usługi,

  • produkty,

  • kulturę,

  • cele,

  • wizje firmy.

Odzwierciedlając tożsamość firmy

Aby zidentyfikować naszą markę, powinniśmy pomyśleć o wizerunku, który prezentujemy na świecie. Weźmy przykład Coca-Coli. Większość ich reklam przedstawia szczęśliwe grupy ludzi, którzy dobrze się bawią i piją colę.

To naprawdę mądry ruch Coca-Coli, ponieważ wykorzystują specjalne momenty i ciepłe i świąteczne kolory (czerwony), aby kojarzyć swoją markę z pozytywnością i szczęściem. W gruncie rzeczy inspirują one innych, aby czuli się również szczęśliwi, przyciągając w ten sposób więcej klientów z każdą minutą.

Jeśli chcemy zrobić dobre pierwsze wrażenie, powinniśmy wykonać następujące czynności:

  • Określ nasze cele

  • Upewnić się, że wiemy, czego chce i potrzebuje nasza grupa docelowa

  • Wyróżnić się na tle konkurencji

  • Zbudować osobowość marki

  • Wymyśl skuteczny przekaz marki,

  • Promować dobre imię marki za pomocą gadżetów, takich jak to, co oferuje agencja reklamowa PROMOFLASH.

Czym więc jest marketing marki?

Głównym celem marketingu marki jest zwiększenie świadomości marki i uwidocznienie marki. Ponadto marketing marki jest niezbędny, jeśli chcemy pomóc naszej marce zyskać uznanie. Nie możemy jednak powiedzieć, że marketing marki składa się wyłącznie z reklamy i promocji. W końcu na rynku istnieje ogromna liczba produktów, marek, usług i firm. Zatem wybory są praktycznie nieograniczone i nie możemy mieć pewności, czy klienci podejmują racjonalne decyzje zakupowe.