Dlaczego opisy w sklepie internetowym są tak ważne?

eshop3 (1)

Rynek e-commerce jest niezwykle konkurencyjny. Aby sklep internetowy zdobył pożądaną popularność, musi pozytywnie wyróżniać się na tle innych. Kluczowym czynnikiem okazuje się umiejętne zarządzanie zawartością strony e-sklepu, ze szczególnym wskazaniem na opisy produktów.

Forma opisu

Teoretycznie to zdjęcia mają największą siłę oddziaływania w sprzedaży internetowej. Warstwa tekstowa jest jednak równie istotna, dlatego warto umiejętnie połączyć ze sobą oba te środki wyrazu. Opis w e-sklepie może też zawierać dodatkowe elementy interaktywne, np. animacje i filmy. W prosty sposób przedstawiają one możliwości zastosowania danego produktu oraz sposób działania, a także pozwalają na zaprezentowanie go z każdej możliwej strony. Oferowany w sklepie internetowym towar zaprezentować można na wiele różnych sposobów. Warto jednak pamiętać, aby forma nie przysłaniała treści. Dzięki temu potencjalny klient zyska dostęp do wartościowej, rzetelnej oraz spójnej informacji na temat interesującego go artykułu. Takie rozwiązanie pozwala również na uniknięcie wrażenia komunikacyjnego chaosu.

Unikalność opisów w e-sklepie

Treści wykorzystywane w sklepach internetowych do przedstawienia oferty często nie są unikalne. Zwykle pochodzą z głównego źródła, czyli opisu producenckiego. Podstawowym problemem okazuje się w takiej sytuacji jego powielanie lub stosowanie identycznych opisów dla produktów podobnych, ale różniących się zaledwie drobnymi parametrami. Treści mogą być tez niekompletne, a nawet całkiem nieobecne. Wówczas w celu uzyskania informacji o produkcie użytkownik musi skorzystać z wyszukiwarki internetowej. Nierzadko prowadzi to do porzucenia zakupów na rzecz konkurencji, która zadbała o unikalny i bardziej szczegółowy opis.

Wysoka jakość treści opisu

Im bardziej wartościowe i dobre jakościowo treści będą zamieszczane w opisach, tym lepiej. Bardzo często ograniczeniem okazuje się niestety sama platforma e-sklepu, nieprzystosowana do tworzenia rozbudowanych opisów produktów. Wówczas wskazane jest skorzystanie z usług firmy, która oferuje projektowanie sklepów internetowych. Dzięki temu można również lepiej przystosować platformę do wymów algorytmu Google, który uzna opisy produktów za bardziej wartościowe. Ocena ich treści dokonywana jest na podstawie różnych czynników, w tym tematyki i słownictwa. Nie bez znaczenia pozostaje aktywność użytkowników w obrębie danej witryny. Dotyczy to np. wskaźnika odrzuceń oraz długości przebywania na stronie, dlatego warto zadbać o zajmujące, szczegółowe i unikalne opisy.

Sprawdź to projektowanie sklepów internetowych.