Dlaczego warto założyć własny sklep internetowy?

Monopol. Coś, do czego tak się przyzwyczailiśmy, że już niemal przestaliśmy próbować zaistnieć w naszej niszy rynkowej. Nigdy więcej! E-commerce jest po to, aby zaoferować zupełnie nowe możliwości dla małych detalistów. Zebraliśmy w tym artykule kilka najważniejszych korzyści z posiadania witryny e-commerce – zapoznaj się z nimi i podejmij jedyną słuszną decyzję.

Posiadanie sklepu online a redukcja kosztów

Jeśli kiedykolwiek próbowałeś wynająć fizyczną przestrzeń dla swojej firmy detalicznej, doskonale znasz problemy i koszty, które z tym się wiążą. Oczywiście sklep fizyczny ma wiele zalet w zakresie obsługi klienta i osobistego kontaktu, ale kiedy dopiero zaczynasz, najprawdopodobniej wolisz zmniejszyć wszelkie możliwe koszty. Korzyści z posiadania strony e-commerce są tutaj nie do przecenienia. Posiadanie wirtualnej przestrzeni oznacza, że nadal musisz kupić plan hostingowy i domenę. Niemniej jednak koszty posiadania i utrzymania strony internetowej są nieporównywalne z kosztami sklepu stacjonarnego. Możesz uzyskać plan hostingu współdzielonego już za symboliczną kwotę na 1 rok, a domena prawdopodobnie będzie kosztować nie więcej niż 100 zł rocznie.

Brak prowizji a witryna e-commerce

Po podjęciu decyzji o przeniesieniu firmy do przestrzeni online możesz stanąć przed dylematem. Tworzysz profil marketplace, czy budujesz własną stronę internetową? Obie opcje oferują pewne korzyści. To, o czym musisz pamiętać wybierając jedną z opcji, to Twój zysk. Zasadniczo większość serwisów sprzedażowych pobiera opłatę w wysokości około 3-4% całkowitych zarobków. Oznacza to, że nigdy nie otrzymasz ceny hurtowej swoich produktów, ale jesteś winien prowizję swojemu „właścicielowi”. Korzyści z posiadania witryny e-commerce są nieuchronnie związane z niezależnością Twojego zysku. Zarabiasz tyle, ile płacisz i jesteś jedynym panem, któremu jesteś posłuszny.

Sklep internetowy – zawsze we właściwym miejscu

Cały sens przenoszenia naszych środków komunikacji z fizycznych na wirtualne polega na mobilności i elastyczności, jaką one zapewniają. Sklep fizyczny jest przypisany do określonego miejsca, do którego klienci muszą dotrzeć, aby coś kupić. Jednak gdy jesteś małym sprzedawcą, jest całkiem możliwe, że nadal nie masz tak lojalnej bazy klientów, która jest wymagana dla odnoszącego sukcesy lokalnego biznesu. Z drugiej strony witryna e-commerce pozwala zaistnieć dokładnie tam, gdzie są wszyscy Twoi klienci – w Internecie. Nawet jeśli zdecydujesz się korzystać ze swojej witryny w połączeniu z rzeczywistym sklepem, nadal będziesz w stanie zauważyć różnicę w swoim zasięgu.

Im bardziej elastyczny jesteś online, tym więcej kanałów możesz zajmować: media społecznościowe i blogi obejmą główne obszary zamieszkiwane przez Twoich klientów. Dzięki temu będziesz mógł do nich dotrzeć w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie.

Jedną z korzyści posiadania witryny e-commerce jest również dodatkowa jakość, którą możesz zapewnić swoim użytkownikom. Może mieć różne formy: blogi, samouczki lub inne treści, które służą potrzebom użytkowników. Dodając trochę więcej jakości do tożsamości swojego biznesu, będziesz mógł stać się niezastąpiony dla swoich klientów.

Praca tymczasowa – czy to korzystna forma zatrudnienia?