Google bez tajemnic, czyli bierzemy się za pozycjonowanie sklepu internetowego

google-bez-tajemnic-czyli-bierzemy-sie-za-pozycjonowanie-sklepu-internetowego

Google ma przed nami sporo tajemnic, bo niestety nikt nie wie, w jaki dokładnie sposób działa opracowany niegdyś algorytm. Pozycjonerzy radzą sobie jednak z tą kwestią bardzo dobrze, choć żaden z nich nie jest w stanie dać 100% gwarancji, że pozycjonowanie przyniesie efekty. Chodzi jednak o to, by z dużym prawdopodobieństwem te efekty oszacować, dopasować poszczególne działania i sprawić, że prowadzenie sklepu internetowego będzie w pełni opłacalne.

Nie liczą się chęci, lecz realne działania

Każdy sklep internetowy wymaga wzięcia się za pozycjonowanie. To dzięki niemu można zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Dotrzeć do najbardziej zainteresowanych odbiorców, wzbudzić ruch na stronie, który przełoży się po prostu na kupowanie. Chęci właściciela sklepu internetowego nie są wystarczające, bo od tego nie przybędzie mu klientów. Może jednak pojawiać się ich coraz więcej, i to tych wartościowych, jeśli sklep zostanie powierzonych w fachowe ręce.

Temat, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego, to tak naprawdę złożona i obszerna dziedzina. Wiele metod, sposobów i narzędzi, z jakich można korzystać. Nie jednak bezmyślnie, jakkolwiek, idąc na ilość. Liczy się bowiem jakość i wybór tych metod czy narzędzi, które będą ściśle dopasowane do branży, oczekiwanych wyników.

Słowa kluczowe

Kluczowe w pozycjonowaniu sklepu internetowego są… słowa kluczowe. Ich wybór, wdrożenie na stronę, czyli dopasowanie do każdego produktu widniejącego w sklepie. Słowa te muszą być właściwie dobrane, aby wyprzedzić konkurencję, a na początek przynajmniej ją dogonić. Nawet najlepszy i najbardziej niszowy produkty pozostanie niezauważony lub, co gorsza, zapomniany, jeśli sklep internetowy będzie żył własnym życiem, bez uwzględniania wymogów, jakie przed jego właścicielami stawia algorytm Google.

W doborze słów kluczowych pomagają narzędzia – płatne i bezpłatne. Nie zawsze zachodzi potrzeba korzystania z płatnych metod, ponieważ tych darmowych jest całkiem sporo, jest w czym przebierać. Dołożenie jednak pewnej kwoty, by móc korzystać zarówno z płatnych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, jak i dodatkowych funkcjonalności, zwiększa szanse na opracowanie jeszcze lepszego planu optymalizacji.

Na pozycjonowaniu nie warto oszczędzać, co nie oznacza majątku wydawanego każdego miesiąca. Pierwotnie wysokie kwoty płacone pozycjonerom, tak naprawdę są inwestycją w wiedzę i indywidualnie dopasowane metody pozycjonowania sklepu internetowego, których właściciel-laik, nie będzie w stanie zrozumieć i poznać. Na efekty przyjdzie nieco poczekać, ale profesjonalnie podjęte działania, będą ich zdecydowanie warte.

Czy samodzielne pozycjonowanie to oszczędność?

Oczywiście, za pozycjonowanie można wziąć się na własną rękę. Nie brakuje nie tylko darmowych narzędzi, ale i poradników online czy materiałów drukowanych, które wyjaśniają podstawowe, jak i bardziej zaawansowane kwestie. Teoretycznie to zatem oszczędność, gdy wszystko robi się samemu. Oszczędność, o ile ma się na tyle wiedzy, czasu i samozaparcia, by faktycznie powoli, metodą prób i błędów dochodzić do założonych celów. W innym przypadków, te próby i nawet pojedyncze błędy, mogą kosztować znacznie więcej niż zażyczy sobie fachowiec. Brak opłacalności prowadzenia sklepu internetowego, wzrastające koszty przy mizernej sprzedaży, nieuchronnie prowadzą do zamknięcia działalności.

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest trudne, wymagające i czasochłonne, ale warte tego wysiłku. Działając samodzielnie, bez odpowiedniego zaplecza, oszczędności są niestety tylko mrzonką, za to łatwo o stratę biznesu.