6 innowacji w badaniach rynku na rok 2020

stock-1863880_640

Badania rynku jako dziedziny liczy sobie już całkiem sporo lat, ale dopiero w ostatnich kilkunastu, po opuszczeniu na dobre murów uczelni, zaczęła szybko ewoluować, korzystając z najnowszych zdobyczy technologii i starając się jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby nowoczesnych firm. Przyjrzymy się dziś najnowszym trendom w dziedzinie badań i analiz rynkowych.

Na rozwój jakich trendów w obszarze badań rynkowych możemy liczyć w roku 2020. Oto kilka poważnych kandydatów.

1. Więcej danych ilościowych

W roku 2020 badacze będą w jeszcze większym wymiarze niż do tej pory korzystać z badań ilościowych. Jest to związane z coraz większymi możliwościami w zakresie zbierania takich danych. Możliwości te opiszemy w kolejnych punktach. Tutaj warto zastanowić się, jakie to dane. To m.in. dane pochodzące ze stron WWW i aplikacji nt. zachowania ich użytkowników. Zbierane anonimowe dane mogą być wykorzystywane do tworzenia analiz i prognoz rynkowych na niespotykaną kiedyś skalę nawet w małych zespołach badawczych.

2. Automatyzacja, w tym automatyczne zbieranie danych

By zbierać takie dane w małych zespołach, potrzebna jest pewna automatyzacja tego procesu. Na szczęście, badacze coraz chętniej korzystają i będą korzystać ze skryptów zbierających danych, zautomatyzowanych internetowych sond, które nie tylko są samoobsługowe dla respondentów i łatwo dostępne w internecie, ale także niedrogie i elastyczne – zebrane dane można eksportować do różnych programów i formatów. Popularne stają się też internetowe narzędzia do testów AB, takie jak Google Optimize.

3. Więcej pierwotnych źródeł danych

Większa ilość samodzielnie wygenerowanych badań ilościowych oznacza też, że coraz większą część informacji, z których korzystają badacze, będzie należeć do danych pierwotnych. Z biegiem czasu, badacze znajdą jeszcze więcej sposobów na wytwarzanie danych pierwotnych, choćby z wykorzystaniem beaconów (trendy związane z Internet of Things), czy dronami.

4. Wyspecjalizowani badacze rynku w działach marketingu firm SME

Dawno minęły czasy, gdy badania rynku były zarezerwowane dla dużych korporacji. Dziś małe i średnie firmy nie tylko korzystają z usług wyspecjalizowanych firm badawczych, ale także same poszukują wyspecjalizowanych w badaniach rynku profesjonalistów, którzy stają się częścią ich zespołu marketingowego.

5. Połączenie tradycyjnych badań rynku z innymi dziedzinami

Tacy przenikający do małych i średnich firm badacze będą korzystać także z wiedzy i kompetencji specjalistów od marketingu internetowego, których w takich firmach jest wielu. W ich arsenale pojawiają się takie narzędzia jak Google Analytics, Piwik, czy Hotjar i wiele innych służących do zbierania i analizowania danych w sieci. Analiza internetowa stanie się ważną częścią badań rynku dla wielu firm.

6. Technologia 5G jako wstęp do nowego wymiaru badań rynku

Możliwości zbierania danych są oczywiście nieograniczone. Swoją rolę odegra też tutaj wschodząca technologia 5G, która pozwoli na znacznie swobodniejszy przepływ informacji, mając ogromne znaczenie w rozwoju Internet of Things, które pozwoli na zbieranie informacji podobnych do tych internetowych, ale w świecie offline. To niezwykle ekscytująca perspektywa dla badaczy rynku. Rok 2020 zapowiada się wybornie!