Jak pomóc wybrać rodzicom żłobek… Twój żłobek?

Jeśli jesteś właścicielem, dyrektorem lub startupem zajmującym się opieką nad dzieckiem, który jest zmęczony zmaganiem się z nowymi sposobami zapełnienia miejsc w żłobku lub przedszkolu, marketing może być złotym biletem, którego szukałeś.

music-818459_960_720

W tym artykule dowiesz się, na jakich etapach przechodzi rodzic, wybierając nową placówkę opieki nad dziećmi i odkryjesz nowe techniki marketingowe, które pomagają w tym, by rodzice zdecydowali się właśnie na Twoją, a nie inną placówkę.

Popatrzmy na wybór żłobka z punktu widzenia rodzica

Spójrzmy prawdzie w oczy, wybór żłobka bądź przedszkola może być stresującym procesem dla rodziców. Rodziny szukają wspólnoty lub placówki, której mogliby powierzyć w przyszłości swoje dzieci, a twoim zadaniem jest nawiązać z nimi autentyczny związek. Kluczem do osiągnięcia tego jest zrozumienie rodzica i zapewnienie mu, że jesteś miejscem któremu można powierzyć maluszka.

Będziemy tłumaczyć decyzję rodzica na przykładzie tradycyjnego nabywcy, dzieląc to na różne etapy i przykłady tego, przez co rodzic przechodzi podczas wyboru przedszkola bądź żłobka. Jeśli chcesz znacząco zwiększyć liczbę osób zapisujących dzieci właśnie do Twojej placówki, musisz wykorzystać wszystkie etapy podróży rodzica, aby zapewnić sobie solidne możliwości wykorzystania przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

Chociaż nie zawsze jest to droga liniowa, ważne jest, aby zrozumieć te etapy, aby skutecznie promować swoją placówkę opieki nad dziećmi.

Etap świadomości

Etap świadomości jest pierwszym krokiem w drodze rodzica. W tym miejscu gromadzone są wstępne badania i edukacja ogólna, aby pomóc rodzicom w określeniu ich opcji. Przykładem osobowości nabywcy na tym etapie byłaby ciężarna matka, która bada możliwości:

  • pozostania w domu
  • zapisania dziecka do żłobka
  • zatrudnienia niani.

Jest to często określane jako etap “emocjonalny”. Nabywca może nawet nie zdawać sobie sprawy z tego, że istnieje problem do rozwiązania, ale ma na to pewien wpływ i szuka pomocy w miejscach takich jak https://www.malapanda.pl/nowa-wies.

Jako dostawca usług opieki nad dziećmi ważne jest, abyś potrafił ustanowić wczesny związek z przyszłym rodzicem stając się niejako materiałem informacyjnym, który służy po prostu pomocą w częstych pytaniach i dostarczaniu ogólnych informacji na tematy, które są dla młodych rodziców całkiem nowe.

To klucz do pozycjonowania swojej marki jako pomocnej i informatywnej w oczach rodziców. Pamiętaj, że chodzi o przyszłe perspektywy, masz do czynienia z rodzicami, którz ypo prostu chcą stać się bardziej wykształceni i wciąż zbierają fakty i informacje, które pomogą im ustalić kryteria, które będą rozważać na późniejszym etapie.

Zalecane taktyki marketingowe:

Artykułu na blogu takie jak „Dlaczego żłobek a nie niania?”
Najczęściej zadawane pytania dotyczące ogólnych informacji i najczęściej zadawanych pytań dla nowych rodziców.
Infografika przedstawiająca zalety żłobka względem wczesnego rozwoju dziecka z przedszkola.

Jak widać możesz wiele zrobić, by już na tym etapie przekonać rodziców do swojej placówki.