Jak profesjonalnie sprzedawać, aby klienci chcieli kupować?
Sprzedaż to jeden z najważniejszych czynników prowadzenia biznesu. Firmę zakładamy w końcu po to, aby przynosiła nam zyski, a naszym klientom dostarczała realnych korzyści pod postacią produktów i usług. W jaki sposób profesjonalnie sprzedawać, aby konsumenci chcieli u nas kupować?
Po pierwsze: dostarczaj realnej wartości
W czasach współczesnych, gdzie na rynku możemy dostać niemal wszystko, liczy się takie sprzedawanie produktu, podczas którego podkreślamy, jaką wartość wniesie do naszego życia nabycie danej rzeczy. Podczas rozmowy z klientem pokażmy, co zyska, kupując dany produkt.
Po drugie: używaj języka korzyści
Zamiast wymieniać właściwości produktów w formie listy cech, lepiej postarać się pokazać, jak dany produkt ułatwi nam życie w konkretnej codziennej sytuacji, na przykład dlaczego dany odkurzacz musi posiadać każdy właściciel kotów. W jaki sposób nowoczesna szczotka jest w stanie zebrać włosie z dywanów i tapicerek oraz w jaki sposób wbudowany filtr oczyści powietrze z kurzu i roztoczy.
Po trzecie: staraj się rozwiązywać problemy swoich klientów
Dotyczy to szczególnie firm z branży usługowej. Jeśli klient poszukuje u nas dobrego internetu z routerem, który sprawdzi się do pracy wykonywanej z domu, sprzedawca powinien zaproponować mu takie produkty, które rzeczywiście spełnią potrzeby odbiorcy. Rozwiązanie powinno być skuteczne i w jak najlepszym stopniu rozwiązywać kłopoty klienta.
Po czwarte: doradzaj zamiast wciskać produkt
W erze powszechnego dostępu do informacji wciskanie klientowi produktu nic nie da. Odbiorcy doskonale wiedzą, że mogą szybko porównać ofertę konkurencji i sprawdzić, czy rzeczywiście to, co mówi sprzedawca, jest atrakcyjne. Zamiast wciskać produkt, lepiej postarać się doradzić najbardziej optymalne rozwiązanie. Takie działanie będzie nieporównywalnie lepsze i pozwoli zbudować zaufanie wobec pracownika danej firmy.
W zarządzaniu procesami biznesowymi może pomóc firma http://www.innbusiness.pl/zarzadzanie-procesami-biznesowymi/.
Najważniejsze jest “wyczucie” klienta. Trzeba pamiętać, że żadna skrajność nie jest dobra. Nie można być zbyt nachalnym (nie każdy klient preferuje takie zachowania), ani też zbyt obojętnym (bo wtedy klient poczuje się niechciany i sobie pójdzie). A może tak skorzystać z porad innych? Np. http://www.produktyakuny.pl/. Na stronie są też bardzo przydatne informacje dotyczące naszego samopoczucia. A jak wiadomo samopoczucie jest taką “barierą” pomiędzy klientem, a sprzedający. Na pewno wszyscy wiedzą o co chodzi