Jak promować stronę na Facebooku? Czyli ważna obecność firmy w sieci

9f3a81092bf93847a405233160eedec7

Media społecznościowe od kilku lat stały nieodłącznym elementem, wpisanym w codzienne rytuały zalogowanych na nich użytkowników. Nie ma wątpliwości, że skuteczność rozpowszechniania informacji w wirtualnej przestrzeni daje mocną efektywność i zapewnia szybki rozgłos. “Poczta pantoflowa” przeniosła się w elektroniczny świat, krążąc po nim z dużą prędkością, co jest często wykorzystywane w reklamie i marketingu. Jak promować stronę na Facebooku, aby szybko i skutecznie zyskać pożądanych odbiorców? 

Obecność w social media

To, co niegdyś wymagało dużego budżetu, dziś jest o wiele tańsze, ale wciąż wymaga pomysłu, kreatywności i samozaparcia. Ogólna zasada, że “jesteś nieaktywny przez kilka dni, więc znikasz” wydaje się być prawdziwa, dlatego ważna jest systematyczność. Obsługa Facebooka jest znana już większości społeczeństwa. Intuicyjna aplikacja podpowiada narzędzia, którymi warto operować, ale trzeba też wiedzieć jak umiejętnie się nimi posługiwać, aby przyniosły pożądany efekt.

Pewnym jest, że grono odbiorów reklamy na Facebooku jest bardzo duże, a to daje już sporą przewagę. Marketingowe pojęcie “lejka sprzedażowego” doskonale sprawdza się w przypadku promowania firmy za pośrednictwem internetu oraz konta społecznościowego. Z rzeszy osób, które trafią na zamieszczaną informację, kolejno filtrują się Ci, których ta zainteresuje bliżej, a następnie wyłoni się grono odbiorców, którzy zechcą wejść głęboko w przedstawiony temat. To z kolei jest pewniakiem do podejmowania współpracy i “kręcenia interesu”.

Fanpage i strona www

Aby spirala sprzedażowa była cały czas w biegu, ważne jest ciągłe pozyskiwanie nowych odbiorców, oraz utrzymywanie relacji z dotychczasowymi. Jak to zrobić? Cykliczne umieszczanie postów nie daje o sobie zapomnieć, ale ważna jest także ich jakość. Dawniej rozdawane ulotki, lub te które lądowały w skrzynkach na listy, dziś mają swoje miejsce na profilach firm, sklepów lub blogerów. Ważna zatem jest szata graficzna, która przyciąga uwagę, a potem treść (content), która zainteresuje do dalszego “kliknięcia” w dodany link prowadzący do strony www.

Promowanie fanpage przez ciekawy content

O tym, jak promować stronę na Facebooku uczy wiele teorii, ale najważniejsza jest praktyka i samodzielne poszukiwanie właściwych rozwiązań. Realnym wyznacznikiem czytelności są “łapki w górze”, komentarze czyli przychylność oglądaczy. Zasada promocji strony powinna współpracować z otaczającymi ją branżami. Mówi się, że aby zainteresowanie było duże, należy umieszczać content, który angażuje społeczność i daje realną wartość z obserwowania danego fanpage. Dla jednych to dużo, dla innych mało. Jeśli brak jest pomysłów na stworzenie nowego posta, nie warto tworzyć ich na siłę, choć można posiłkować się tematami zastępczymi. Działając na przykład w obszarze ubezpieczeń, oprócz reklamy własnych usług, warto podsuwać nowinki z branży, ciekawostki, co tylko umacnia pozycję na rynku, jako profesjonalnego sprzedawcy, śledzącego trendy.

Ważne cyferki

Ważna jest także nauka narzędzi monitorujących efektywność, a Facebook stwarza taką możliwość. Panel zarządzający umożliwia stałą analizę wyświetleń postów organicznych, jak i reklam oraz promocji płatnych, zainteresowań i like’ów, które na bieżąco podpowiadają jak promować stronę na Facebooku, aby zwiększać swoją efektywność lub wprowadzać ewentualne zmiany. Liczby nie kłamią, a jedynie kierują w odpowiednią stronę. Należy tylko umiejętnie je odczytywać.

Źródło: https://keep-going.pl/