Jak przygotować biuro przed praniem i czyszczeniem dywanów?

office-carpet-cleaning

W mieszkaniach prywatnych domownicy najczęściej chodzą w obuwiu domowym, czyli pantoflach, klapkach, często boso, lub w samych skarpetach. Jest to o tyle korzystne, że nie męczymy stóp, oraz nie brudzimy dywanów. Cały piasek, błoto, woda, czy inne zanieczyszczenia zostają na podeszwach butów. Inaczej ma się sprawa z biurem, do którego przecież chodzimy codziennie i raczej nie ściągamy butów.

Dywany w biurach brudzą się o wiele częściej, niż dywany w domach, czy mieszkaniach prywatnych. Pomimo tego, że w biurach są zatrudnione sprzątaczki, mające za zadanie sprzątanie, a przede wszystkim odkurzanie dywanów, warto te ostatnie oddać do profesjonalnego czyszczenia raz na jakiś czas.

Będzie to ze szkodą dla wszelkiego rodzaju roztoczy, bakterii i innych „żyjątek”, które nad wyraz dobrze się mają na biurowych dywanach. Należy także pamiętać o tym, że w biurze mogą pracować także pracownicy uczuleni na wszelkiego rodzaju antygeny zewnętrzne, które wprowadzone do ich organizmów, mogą wywołać niemałe zamieszanie w ich stanie zdrowia. Są to m.in. alergicy, uczuleni na różnego rodzaju przedmioty, produkty, sierść zwierzęcą itp. Ktoś mógłby zapytać: A skąd w biurze zwierzęca sierść? Oczywiście od innych pracowników, czy petentów, posiadających w swoim domu różne zwierzęta, oraz przynoszących na swych ubraniach ich sierść do biura. Tak więc samo biuro może być dla alergików niezbyt bezpieczne i dlatego właśnie należy pozbywać się cyklicznie wszelkiego rodzaju alergenów. No, chyba że szef zdecyduje pozbycie się samego alergika. Ale, to już by była skrajność.

Jak przygotować biuro do wizyty firmy sprzątającej?

Firma zajmująca się profesjonalnym czyszczeniem dywanów, najczęściej wysyła swojego przedstawiciela do zamawiającego usługę biura, aby ten określił, co należy wykonać, jaki jest stan dywanów, czy wykładzin, oraz czy usługa będzie wykonywana na miejscu, czy też wykładziny będą przewożone do firmy czyszczącej. Jeśli usługa będzie ograniczona jedynie do np. odplamiania, sama wykładzina może zostać na miejscu, nie opłaca się jej transportować. Jeśli natomiast ma to być kompleksowe czyszczenie, wtedy warto rozważyć transport biurowych wykładzin do firmy czyszczącej.

Dywany zostają w biurze

pobrane-1W takim wypadku należy zabezpieczyć wszystkie ważne dokumenty, aby nie uległy one zachlapaniu, czy nawet zniszczeniu. Jeśli chodzi o meble, to najczęściej firma wykonująca zlecenie ma obowiązek zabezpieczyć wszelkie przedmioty (w tym meble), których nie da się wynieść, lub po prostu nie opłaca się ich wynosić na czas czyszczenia wykładzin. Do właściciela biura należy zabezpieczenie dokumentów, czy innych przedmiotów. Najlepiej po prostu wynieść je z biura.

Dywany nie zostają w biurze

I w takim wypadku należy zabezpieczyć wszelkie ważne dokumenty, ponieważ podczas usuwania wykładzin z biura, mogą nieopatrznie zaginąć, lub ulec zniszczeniu. Jak wiadomo, aby wynieść wykładziny, należy najpierw usunąć meble, a to już praca na miarę prawdziwego remontu.

Masz firmę na Ursynowie? Czyszczenie dywanów zamówisz tutaj http://warszawa-pranie-dywanow.pl/ursynow/