Jak ubrać się na rozmowę o pracę
Ubiór podczas rozmowy o pracę nie tylko informuje potencjalnego pracodawcę o profesjonalizmie z naszej strony, ale również jest wyrazem szacunku. Wiele firm preferuje zróżnicowany dress code w czasie rozmowy o pracę. Najlepszym jednak wyborem jest prostota i elegancja.
Dress code w czasie rozmowy o pracę
Dress code w czasie rozmowy o pracę ustalany jest bezpośrednio przez przyszłego pracodawcę. Ogólnie przyjmuje się, że powinien on być formalny, czyli wymaga się elegancji i klasy. Niemniej, w mniejszych firmach, gdzie dochodzi do spotkania bezpośrednio z szefem, może dojść do sytuacji, gdy zastosuje on strój pół-formalny. Na widok pracodawcy w koszuli i klapkach nie powinniśmy tracić jednak spokoju. Musimy zdać sobie sprawę, iż kultura pracy nie jest w Polsce jeszcze na wystarczającym poziomie. Jeśli nasz strój jest zdecydowanie elegancki, nie mamy się czym przejmować.
Elegancja i styl
Garnitur u mężczyzn i elegancka spódnica oraz koszula u kobiet zdecydowanie wystarczą. Ten typ ubrania jest uniwersalny, mimo iż żaden pracodawca nie określa go w ofertach pracy zamieszczanych np. Pracuj.pl. Nawet podczas wizyty w firmie, gdzie pracuje się bez szczególnych wymagań co do stroju, robi on wrażenie. Co więcej, pozostając stylowo ubrani stawiamy się w pozycji osoby świadomej swojego profesjonalizmu. Zdecydowanie łatwiej uzyskamy uwagę, a wybranych sytuacjach wzbudzimy respekt.
Czego unikać, ubierając się na rozmowę?
Podczas rozmowy o pracę warto unikać sytuacji, w której jesteśmy ubrani gorzej niż potencjalny pracodawca bądź osoba z działu kadr. Nie na miejscu są letnie i krótkie ubrania, nawet gdy na zewnątrz panuje piękna pogoda, a słońce kusi swoim ciepłem. Równie nieprofesjonalne jest użycie pstrokatych i krzykliwych kolorów, które wielu pracodawcom mogą dać do zrozumienia, że jesteśmy wyjątkowo atencyjni i kontrowersyjni. W zawodach niezwiązanych z wszelkimi przejawami artyzmu taki dress code wskazuje raczej na brak wyczucia niż ekstrawagancję.