Konwersja roweru na e-rower: co masz do wyboru?

Kupując zestaw do konwersji roweru elektrycznego musisz najpierw zastanowić się, do czego go użyjesz. Jeśli zainteresował Cie ten temat i chciałbyś dowiedzieć się więcej koniecznie zajrzyj na https://zibibike.pl/blog/jak-zrobic-rower-elektryczny-konwersja-roweru-klasycznego-na-elektryczny-n9 – dzięki tej stronie jeszcze bardziej uzupełnisz swoją wiedzę.

bike-3601694_960_720

Oto kilka pytań, które warto przemyśleć, aby pomóc Ci wybrać zestaw, który najbardziej Ci odpowiada.

  • Jaką odległość przejedziesz każdego dnia?
  • Czy teren jest w większości płaski czy pagórkowaty?
  • Ile chcesz wydać?
  • Ile dodatkowej wagi chciałbyś dodać do swojego roweru?
  • Czy chcesz, aby był lekki i komfortowo zasilany, abyś mógł się zrelaksować i cieszyć się jazdą, ale także łatwo wrócić do jazdy bez silnika?
  • Czy chcesz długiego i czasochłonnego czasu montażu wymagającego dużej ilości majsterkowania i dostosowywania za pomocą zestawu do jazdy na rowerze elektrycznym, czy wolisz po prostu szybko go załatwić i jeździć?
  • Czy chcesz używać roweru jak motocykla, bez pedałowania?

Są różne typy zestawów do konwersji rowerów elektrycznych. Decydując się na to, jaki silnik elektryczny do roweru wybrać zwróć uwagę na to, by był:

  • Bezawaryjny
  • Łatwy w instalacji
  • Nadawał się do większości rowerów
  • Nanosił ciężar z przodu, co zapewnia dobrą równowagę
  • Symulował napęd na wszystkie koła (tylne pedały, przedni silnik)

Jeśli patrzysz na rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale ze strony tylnej to przygotuj się na to, że będzie go trochę trudniej zainstalować. Jednak zaskoczy Cię lepsza przyczepność do jazdy po wzgórzach. Poza tym moc płynąca z tylnego koła zapewnia lepsze wyczucie. Pamiętaj jednak, że z tego powodu tylne koło może stać się ciężkie.

Alternatywą jeszcze jest napęd przekładniowy bezpośrednio na tylne koła. W tej konfiguracji roweru silnik elektryczny jest przykręcony do ramy (jest nieco powyżej tylnej osi), a łańcuch biegnie do tylnego koła. Takie rozwiązanie ma tendencję do większej efektywności energetycznej. Cechuje go tez przystępna cena, co jest ważne dla osób które zastanawiają się jak zrobić rower elektryczny mieszcząc się w budżecie. Poza tym, może być trochę nieporęczny i nie zawsze wygląda najlepiej. Ważne jest tutaj przede wszystkim prawidłowe mocowanie i składanie – które jednak może być dość skomplikowane, dlatego dobrze jest gdy taka przeróbka roweru na elektryczny jest profesjonalnie wykonana, co pozwala uzyskać poprawność i może wymagać dodatkowych części.

Pedał z mechanizmem korbowym też jest jakimś rozwiązaniem. Dzięki takiemu ustawieniu mocujesz silnik elektryczny w pobliżu korb pedałów do ramy roweru. Silnik napędza korby po zainstalowaniu dodatkowego koła zębatego w klastrze. Silnik napędza biegi, zapewniając doskonałą wydajność i prędkość. Jest to też zwykle rozwiązanie bardziej wydajne, gdy koła zębate są właściwie używane. Musisz jednak zwrócić w tej sytuacji uwagę na większe zużycie kół zębatych i łańcucha i to, że do montażu wymaga się średnio zaawansowanej i zaawansowanej inżynierii. Może być też wymaganych o wiele więcej części.

[TB]