Marketing wielokanałowy – na czym polega?

shutterstock_216581683-704x454

Prowadzenie każdego biznesu wiąże się nie tylko z główną działalnością firmy, ale również z działaniami reklamowymi, które należy prowadzić na wielu polach. Im lepiej będzie on zaplanowany, tym większa szansa, że informacje o firmie dotrą do jak największej grupy odbiorców. A to z pewnością przełoży się na rozwój firmy i zwiększenie sprzedaży, a o to przecież chodzi każdemu właścicielowi biznesu.

Marketing wielokanałowy doskonale sprawdza się w każdym biznesie. Polega na prowadzeniu działań promocyjnych za pomocą różnych środków przekazu – tradycyjnych materiałów reklamowych, promowaniu w sieci, uczestniczeniu w wydarzeniach branżowych, a nawet w braniu udziału w wielu akcjach charytatywnych. Zadaniem działań marketingowych jest nie tylko zwiększenie sprzedaży czy zainteresowania ze strony potencjalnych klientów, ale również budowanie pozytywnego wizerunku marki na mniejszą i większą skalę. Nie należy więc oszczędzać na działaniach marketingowych czy bagatelizować tej formy rozwoju firmy.

Szeroko zakrojone działania w sieci

W marketingu wielokanałowym trzeba pamiętać przede wszystkim o działaniach w sieci. To właśnie w internecie wielu klientów zaczyna szukać informacji o konkretnych produktach czy usługach. Absolutną podstawą jest dobra strona internetowa firmy, która jest funkcjonalna, intuicyjna, połączona ze sklepem internetowym oraz z mediami społecznościowymi. Trzeba też pamiętać o działaniu w social mediach, które w ostatnim czasie są doskonałym kanałem reklamowym i formą dotarcia do wielu klientów. Działania w sieci nie powinny być jednak odosobnione, ale spójne i prowadzone równolegle z innymi formami przekazu. Nie należy również zapominać o dobrym pozycjonowaniu strony firmowej czy sklepu. Klienci szukający w sieci konkretnych produktów zwykle korzystają bowiem z tych ofert, które pojawiają się najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Materiały drukowane na najwyższym poziomie

Choć internet opanował świat reklamy, nadal bardzo skuteczne są również tradycyjne materiały reklamowe, takie jak katalogi, kalendarze, ulotki, plakaty, banery oraz wiele innych. Przy ich tworzeniu trzeba pamiętać, żaby odznaczały się odpowiednia jakością, przyciągały klientów doskonale zaprojektowaną szatą graficzną oraz były spójne z identyfikacją wizualną firmy. Materiały reklamowe powinny zawierać logo firmy, być utrzymane w jednolitej kolorystyce oraz zawierać sporo informacji, dzięki którym klienci mogą podjąć świadomy wybór o zakupie produktów czy skorzystaniu z usług. Firmy, które potrzebują duże ilości i dobrej jakości materiały reklamowe, powinny zadbać o to, by drukować je w sprawdzonych miejscach. Warto również być na bieżąco z nowościami technologicznymi na rynku poligraficznym. Przestarzałe ulotki czy kiepskiej jakości katalogi z pewnością bowiem nie będą przekładały się na zwiększenie zainteresowania produktem. Warto więc wybrać się na organizowane dosyć często targi poligraficzne, na których można poznać nowości, a także ofertę firm, które zajmują się profesjonalnym przygotowywaniem wysokiej jakości materiałów reklamowych.