Marzysz o otwarciu lokalnego butiku z odzieżą dla dzieci? To nie takie trudne!
Na sprzedaż odzieży dziecięcej wpływają cykle konsumenckie, które mają wpływ na przemysł odzieżowy. Jak możesz uruchomić własny sklep i odnaleźć się w tym wszystkim?
Zacznij od podstaw
Stwórz odpowiednią strukturę biznesową. Masz do wyboru np. spółki jednoosobowe, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością itp. Gdy podejmiesz decyzję spotkaj się z agentem w celu zapewnienia sobie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Następnie uzyskaj zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w swoim biurze urzędu miejskiego lub urzędu powiatowego.
Szukanie lokalizacji
Znajdź budynek, do którego łatwo dotrzeć z głównej drogi. Ważne jest również, aby był otoczony wystarczającą liczbą miejsc parkingowych dla klientów oraz miło było mieć sklep z dużym oknem wystawowym. Mądrym pomysłem jest znaleźć lokalizację w pobliżu takich miejsc jak np.:
- przedszkola
- restauracje przyjazne dzieciom
- gabinety pediatrów.
Polecamy także uzyskanie pisemnej zgody na zagospodarowanie terenu przed podpisaniem umowy najmu, by móc potem stworzyć przyciągające wzrok ściany z kolorową grafiką dziecięcą.
Research konkurencji
Odwiedź miasta i miasteczka w całym regionie i spisz wszystkich sprzedawców, którzy sprzedają ubrania dla dzieci. Odwiedź również ekskluzywnych sprzedawców odzieży dziecięcej, zajrzyj także na stronę dzieciakowelove.pl Dzięki niej zidentyfikujesz popularne trendy, jeśli chodzi o współczesne ubrania dla dzieci, które być może nie są sprzedawane w lokalnych sklepach, a zatem stanowią potencjalnie opłacalną okazję dzięki której będziesz mieć szansę wybić się na rynku.
Wyposażenie ekspozycyjne i manekiny
Kup wieszaki i inny sprzęt do prezentacji odzieży. Dodaj do aranżacji kilka dziecięcych manekinów, na których możesz wyświetlać swoje modowe propozycje dla dzieci. Postaw najlepiej na manekiny z elastycznymi kończynami i zginanymi ciałami, aby wnieść wrażenie ruchu do sklepu i ułatwić sobie zmianę ekspozycji.
Hurt odzieży dziecięcej
Jeśli sama nie szyjesz, bądź jeśli stwierdziłaś iż nie jest to opłacalne – zamawiaj markowe bluzki i spodnie, sukienki i garnitury od sprawdzonych hurtowników. Tak samo, jeśli chodzi o buty i sezonowe ubrania. Rozważ też zabawne dodatki, takie jak maskotki czy zabawki, mogą świetnie dopełnić asortyment.
Personel przyjazny dzieciom
Bardzo uważaj na to, kogo zatrudniasz. Gdy znajdziesz już odpowiednich ludzi – zamów dla personelu jednakowe uniformy w przyjemnych kolorach i nie zapomnij wyszkolić pracowników w zakresie obsługi klienta i technik sprzedaży.
Zorganizuj wielkie otwarcie dla dzieci.
Utwórz wielkie otwarcie, którego dzieci i rodzice nie będą chcieli przegapić. Oferuj zniżki na start i zapewnij upominki w dniu otwarcia. Przeprowadź konkurs dla dzieci i wykorzystaj formularze zgłoszeniowe do zbierania listy mailingowej. Zareklamuj wydarzenie na stronach dziecięcych gazet czy w internecie. Umieszczaj ulotki w gabinetach lekarskich, przedszkolach i restauracjach przyjaznych dzieciom. Nie zapominaj także o znaczeniu marketingu społecznościowego.
Z doświadczenia wiem, że przy otwieraniu własnego punktu odzieżowego jest mnóstwo pracy. Miałam punkt, gdzie oprócz sprzedaży wykonywaliśmy także nadruki na koszulki oraz proste haftowane naszywki. Osobiście fajna sprawa ale urwanie głowy też jest spore.