Meble do biura: nowe czy używane?

Niezależnie od tego, czy chcesz odświeżyć swoją obecną przestrzeń, czy też wyposażasz nowe biuro, meble odgrywają ważną rolę w Twoim budżecie, wydajności biurowej i planowaniu. Niezależnie od tego, czy kupujesz nowe meble biurowe, używane, czy też kombinację tych dwóch rozwiązań, każda decyzja ma swoje zalety i wady. Ważne jest, aby wybrać przedmioty, które pasują do Twojego budżetu i Twoich potrzeb.

architecture-2804083_960_720

Kupowanie nowych mebli biurowych

Zalety: Kupowanie zupełnie nowych mebli biurowych (w przeciwieństwie do używanych) pozwala wybierać spośród szerokiej gamy kolorów i stylów mebli, które idealnie pasują do wymarzonego projektu biurowego. Bardziej nowoczesne kolory i wykończenia sprawią, że wyposażenie gabinetu będzie reprezentowało świeżość i nowoczesność. Wbudowane opcje okablowania i stacji ładowania pozwolą na większą elastyczność konfiguracji, a także pozwolą na bardziej efektywną przestrzeń organizacyjną.

Jeśli kupujesz nowe meble biurowe, możesz również kwalifikować się do rabatu ilościowego, jeśli kupujesz 6 lub więcej tego samego przedmiotu. Nowe meble mogą również podlegać odliczeniu od podatku z innymi wydatkami biurowymi w pierwszym roku lub później. Co najważniejsze, zakup nowych mebli biurowych gwarantuje, że to starannie wyselekcjonowana inwestycja objęta jest gwarancją producenta.

Minusy: Największą wadą zakupu nowych mebli biurowych jest to, że mogą być niebotycznie kosztowne, czasem poza budżetem zwłaszcza jeśli kupujesz je do wielu stanowisk pracy lub inwestujesz w tworzenie nowego biura.

Kupowanie używanych mebli do biura

Zalety: Najbardziej oczywistą korzyścią z zakupu używanych mebli są oszczędności. Od otwartego pudełka po meble delikatnie używane, możesz znaleźć świetne oferty. Kupowanie używanych mebli może również umożliwić zakup mebli wyższej jakości, dłużej trwałych, niż pozwoliłby na to budżet. Wyposażenie biura w używane meble i stacje robocze jest dobre jednak nie tylko dla budżetu – to pomaga także środowisku, a nawet może dać punkty dla firmy w kategoriach gospodarki odpadami, ponownego wykorzystania materiałów i zasobów oraz recyklingu. Wysokiej jakości meble biurowe, które zostały zbudowane, by przetrwać, mogą nadal oferować długotrwałą

  • jakość,

  • wygodę,

  • produktywność.

Wady: Kupowanie używanych mebli biurowych ograniczy wybór kolorów, stylów i opcji konfiguracyjnych. Jeśli chcesz kupić dużą liczbę mebli biurowych, może być trudno znaleźć identyczne, używane, jakościowe stacje robocze, które pasują do twoich potrzeb. Należy jednak zauważyć, że krzesła i kanapy są łatwe do ponownego obicia, biurka można szlifować i naprawiać, a szafki na dokumenty można przemalować, jeśli chcesz poświęcić trochę więcej czasu i wysiłku, aby znaleźć te diamenty w stanie surowym jako część Twój proces selekcji mebli. Największą wadą jest to, że często nie ma zwrotów i gwarancji na używane meble biurowe.

Reasumując, to którą opcję wybierzesz przede wszystkim zależy od tego jakim budżetem dysponujesz i jak bardzo chcesz się zaangażować w cały ten proces.