Medycyna estetyczna – jak skutecznie budować markę w tej branży?

Branding to sposób, w jaki firma wyrabia sobie markę w dowolnej branży i używa tej nazwy, aby przetrwać, pomimo nasycenia lub silnej konkurencji. Branża medycyny estetycznej jest obecnie wyceniana na ogromne kilkadziesiąt miliardów – zarówno w zakresie przychodów z usług, jak i produktów, i oczekuje się, że liczba ta będzie rosła.

Oczywiście jest konkurencja. Jednak wszystkie branże, które warto realizować, są konkurencyjne – Twoim zadaniem jest wypracowanie celu, jakim jest wyróżnienie się, a do tego potrzebujesz zabójczego brandingu, który wywrze wystarczająco duży wpływ na pacjentów.

Oto kilka wskazówek, jak skutecznie budować markę, która sprawi, że Twoi potencjalni klienci pomogą Ci zachować konkurencyjność i przewagę.

Użyj storytellingu, aby stać się niezapomnianym

Przeciętny start-up lub mniejsza firma zajmująca się medycyną kosmetyczną nie ma milionów na reklamę. Wiele firm z branży kosmetycznej wykorzystuje często kosztowną siłę masowego opowiadania historii, aby:

• promować swoją markę,
• tworzyć trwałą pamięć o swojej historii marki,
• wbijać ludziom nazwę swojej firmy w umysły.

Prawda jest taka, że ​​konsumenci kochają dobrą historię tak samo, jak kochają dobry produkt. Historie sprawiają, że Medycyna estetyczna Gdańsk staje się lepiej zrozumiała, jako markę można Cię polubić, a co ważniejsze, czyni Twój biznes bardziej ludzkim.

Celem jest stworzenie unikalnej i całkowicie własnej historii. Nawet jeśli Twoje produkty i usługi mogą nie różnić się zbytnio od konkurencji, sposób, w jaki je sprzedajesz, może i powinien.

Tkanie fascynującej historii pochodzenia, przyjmowanie sympatycznej osoby, marketing swoich produktów i usług w sposób, jakiego nikt inny nie próbował, oraz opracowanie sztywnej strategii marketingowej, która jest dobrze utrzymana, to klucze do upewnienia się, że wyróżnisz się w tłumie.

Różnice w twojej historii powinny być bardzo wyraźne i niezwykle zauważalne. Wyobraź sobie, że zaczynasz od zera i opowiadasz historię nowego produktu lub usługi, które są świeże na rynku, lub wyobraź sobie, że nikt wcześniej o tym nie słyszał. Oferowana przez Ciebie perspektywa musi być świeża i niezwykle trafna. Musi być też ciekawie przedstawiona.

Okazuje się, że czymś, co naprawdę wzbudza zainteresowanie konsumentów, jest słuchanie historii o przeciętnych ludziach, którzy z łatwością mogliby przypominać samych siebie. W rzeczywistości 66% ankietowanych klientów wolałoby usłyszeć historię, w której występują „zwykłe” osoby, podczas gdy tylko 10% jest zainteresowanych poznaniem historii prezesa marki.

Znajdź niszę, aby to ułatwić

Oczywiście o wiele łatwiej jest dotrzeć do określonej grupy ludzi i stworzyć swoją markę wokół ich konkretnych osób, niż zastanawiać się, czego chce opinia publiczna. Mniejsze marki powinny kłaść większy nacisk na mniejsze grupy, z których mogą łatwo skorzystać, oferując konkretne usługi, które mogą przypominać typowe problemy w tej grupie, lub odpowiadać na często zadawane pytania. Nazywa się to tworzeniem person i jest niezwykle skuteczną taktyką content marketingową, a także pomocą brandingową. W medycynie estetycznej wybraną niszą mogą być różne rzeczy i ludzie.