Najpopularniejsze sposoby na szukanie pracy w Polsce

Job-Search

Poszukiwanie pracy to zadanie, które może powodować sporo stresów i nerwów. Czasem trzeba wysłać kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt aplikacji, aby w ogóle być zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną. A i tak nie jest to gwarancja otrzymania zatrudnienia.

Aby znaleźć dobrą pracę, czasem trzeba wiele tygodni lub nawet miesięcy. Przede wszystkim jednak trzeba skupić się na takim szukaniu pracy, które będzie efektywne i skuteczne. Nie ma bowiem tak, że oferty spadają z nieba. Najczęściej trzeba wykazać się odpowiednią aktywnością.

Urzędy pracy nie gwarantują sukcesu

Choć w każdym większym mieście w Polsce mamy urzędy pracy, znalezienie w nich pracy najczęściej graniczy z cudem. Nic więc dziwnego, że często takie urzędy nazywane bywają urzędami bezrobotnych. W urzędach pracy niewiele jest ofert pracy. Większość osób nie szuka też w nich zatrudnienia – zwykle rejestrują się dla otrzymania świadczeń czy ubezpieczenia.

Warto też dodać, że w urzędach pracy ofert zatrudnienia jest niewiele. Można je nazwać kroplą w morzu potrzeb bezrobotnych. Nic więc dziwnego, że wiele osób woli wziąć sprawy w swoje ręce i szukają pracy na inne sposoby. Często sięgamy przede wszystkim po różnego rodzaju kontakty wśród rodziny lub znajomych. Bardzo skuteczne są przede wszystkim te osoby, które pracują w naszej branży i wiedzą, gdzie ktoś aktualnie szuka pracownika. Taka praca z polecenia to dobre rozwiązanie. Warto więc szukać wśród znajomych z branży.

Internet to kopalnia ofert

Większość osób poszukiwanie pracy rozpoczyna dziś przede wszystkim w sieci. Wiele jest bowiem branżowych portali, które specjalizują się w ogłoszeniach o pracę. Przykładowo na https://damprace.pl/ można znaleźć całe mnóstwo ofert pracy w różnych branżach i różnych miastach. Jest więc z czego wybierać i każda osoba szukająca zatrudnienia z pewnością znajdzie takie ogłoszenie, które będzie odpowiadało jej indywidualnym potrzebom. Warto odpowiadać przede wszystkim na takie anonse, w których firma szuka pracownika na konkretne stanowisko. Wtedy mamy pewność, że spełniamy wszystkie warunki, a co za tym idzie – zwiększamy swoje szanse na zatrudnienie. Odpowiadając na internetowe ogłoszenia o pracę warto mieć zawsze pod ręką dobrze skonstruowane CV, które jest naszą zawodową wizytówką.

CV to pierwszy dokument, który informuje pracodawcę o naszych umiejętnościach, kwalifikacjach i doświadczeniu. Powinno w nim się więc znaleźć wszystko, co ma związek z naszymi umiejętnościami. Dzięki temu zwiększamy szanse na to, że dokument zostanie zauważony i nie utonie w morzu kilkudziesięciu czy kilkuset dokumentów aplikacyjnych. Na stworzenie swojego CV warto więc poświęcić trochę czasu i zrobić dokument od podstaw zamiast posiłkować się gotowymi wzorami, jakie masowo możemy znaleźć w sieci. To zdecydowanie jest lepiej widziane przez pracodawców niż korzystanie z gotowych szablonów.