Naprawdę sądzisz, że Twój biznes nie potrzebuje strony www? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Jeśli nie masz dedykowanej strony internetowej dla swojego startupu lub małej firmy, grozi ci to, że spadniesz w dół, dużo dalej niż konkurencja.

www kopalniapracy

Możesz myśleć, że tworzenie stron www nie powinno Cię interesować, bo przecież budujesz bazę fanów na Facebooku (jeśli kupujesz fanów na Facebooku za pomocą reklam, prawdopodobnie tracisz pieniądze), udostępniasz małe fragmenty treści na Twitterze i publikujesz obrazy na Pinterest. Ale czy wiesz, że bez „centralnego cyfrowego domu”, rozpraszasz swoje wysiłki i tracisz niesamowitą okazję do nawiązania kontaktu z klientami i potencjalnymi klientami poprzez dedykowaną stronę?: Ostatecznie Twoi klienci będą chcieli dowiedzieć się więcej o produktach i usługach twojej firmy, a dedykowana strona internetowa pomoże im to zrobić.

Dzisiaj omówimy najlepsze praktyki i wskazówki dotyczące projektowania stron internetowych. Wskażemy Ci świetne zasoby i przykłady oraz podkreślimy ostatnie zmiany w projektowaniu stron internetowych. Jeśli masz już stronę internetową, ale zastanawiasz się nad przeprojektowaniem witryny, dobrze jest zacząć od strony głównej.

Oto kilka najlepszych wskazówek, które pomogą Ci stworzyć niesamowity projekt strony.

Prosty i świeży projekt to podstawa

Twoja witryna odzwierciedla Twoją markę. To pierwsze wrażenie, jakie odwiedzający będzie miał po odwiedzeniu witryny po raz pierwszy. Jeśli korzystasz z gotowego szablonu, a Twoja witryna wygląda jak tysiące innych witryn w Internecie, stracisz szansę na stworzenie niepowtarzalnego wrażenia. Dlaczego potencjalny klient miałby pamiętać twoją witrynę, gdy widzi dziesiątki innych stron, które wyglądają tak, jak twoja strona?

Często jest tak, że wraz z rozwojem firmy właściciele firm zdają sobie sprawę, że muszą wyróżniać się na tle konkurencji. Witryny z szablonami nie spełniają już ich potrzeb.

To nie jest zaskakujące. Strona główna jest zazwyczaj najważniejszą stroną w witrynie firmy – potencjalni klienci prawdopodobnie zobaczą ją najpierw, gdy odwiedzą witrynę. Co więcej, ponieważ większość małych i średnich firm oraz witryn startowych ma mniej niż kilkanaście stron, strona główna jest ważnym punktem zaczepienia dla całej witryny. Musi odpowiedzieć na kilka ważnych pytań – w tym, kim jesteś i co robisz. Witryny na bazie szablonów po prostu nie mogą tego zrobić właściwie. Niektóre szablony wyglądają wizualnie ładnie, ale funkcjonalnie brakuje im wielu elementów, które sprawiają, że strona:

  • jest przydatna,

  • dostarcza informacji potencjalnym klientom.

Zastanów się, jakie wrażenie chcesz zrobić i jaką wiadomość chcesz przekazać klientom i potencjalnym klientom.

Rozważając projekt swojej witryny, upewnij się, że masz profesjonalny projekt logo. Logo utworzone na podstawie grafiki lub szablonu nie będzie niepowtarzalne i spowoduje marne wrażenie. Co gorsza, może narazić Cię na poważne ryzyko prawne. Niektórzy właściciele firm inwestują w nowy projekt strony internetowej, ale zapominają stworzyć oryginalne logo (lub zaktualizować swoje stare logo oparte na grafice). To jest stracona szansa – nie popełnij tego błędu.