Pomysł na biznes w fizjoterapii: klinika plus sklep
Zdecydowałeś się otworzyć nową klinikę fizjoterapii, to ekscytujące! Być może miałeś też kilka lat doświadczenia w pracy, a teraz nadszedł czas, abyś rozgałęził się i stworzył biznes, który sobie wymarzyłeś.
Na tym etapie można kupić już założoną firmę lub założyć nową od podstaw. Dla większości dostępność i kapitał początkowy wymagany do zakupu firmy o ustalonej pozycji narzuca decyzję. Jeśli planujesz założyć nową klinikę, pierwszą decyzją jest skupienie się na lokalizacji i grupie demograficznej, którą możesz obsłużyć.
Następną decyzją jest określenie wielkości Twojej kliniki.
Czy klinika 2 pokojowa jest za mała, czy klinika 6 pokojowa jest za duża? Odpowiedź na to pytanie ma związek ze strategią i kosztami. Możesz także chcieć ją wzbogacić o sklep – taki jak np. sklep fizjoterapeutyczny Astar, wtedy też musisz to uwzględnić przy wyborze miejsca i jego lokalizacji.
Jeśli płacisz według powierzchni, musisz wziąć pod uwagę miesięczne koszty najmu i początkowy wymóg kapitałowy, aby pokoje stały się funkcjonalne.
Pamiętaj, że każdy pokój będzie maszyną generującą przychody. Jeśli na przykład każdy pokój ma 120 metrów kwadratowych, a koszt wynajmu dodatkowej powierzchni w porównaniu z potencjalnym zyskiem pokoju uzasadnia koszt, warto zastanowić się, czy dysponujesz wystarczającym kapitałem, aby wyremontować i wyposażyć pokoje w przygotowanie do podnajmu.
Teraz, w jaki sposób określisz, czy dodane miejsce będzie opłacalne?
Istnieje wiele sposobów generowania przychodu z pokoju. Możesz wynająć pokoje, zatrudniając indywidualnych praktyków. To sprawia, że nieco trudniej jest zbudować spójną markę i bazę klientów, ale jest to najłatwiejszy sposób na zapewnienie rentownego biznesu.
Inną opcją jest zatrudnienie terapeutów jako niezależnych wykonawców; jednak trzeba uważać na różne prawa państwowe, ponieważ egzekwowanie zbyt wielu przepisów może sugerować relację pracodawca-pracownik.
Aby zmaksymalizować przychody, można wynająć pokoje na dwie zmiany i rozważyć dłuższe godziny pracy i / lub weekendy. Najważniejszym czynnikiem jest zapewnienie, że masz wystarczającą liczbę pacjentów do wsparcia i zajętości praktykujących. Ponieważ terapeuci płacą czynsz, w umowach można określić, że są oni zobowiązani do:
- prowadzenia własnego marketingu
- sprowadzania własnych klientów
Problem polega na tym, że jeśli nie mają wystarczająco dużo klientów – odejdą, więc w twoim najlepszym interesie jest włączenie ich do kampanii marketingowych, ponieważ ich sukces oznacza sukces dla Ciebie i Twojej kliniki.
Niektórzy z nich mogą oczywiście zabierać ze sobą swoich klientów, ale większość z nich chciałaby mieć dostęp do stałej bazy pacjentów i usług biznesowych, takich jak system płatności, oprogramowanie do zarządzania praktyką i narzędzia do zarządzania pacjentami, wykresy, rezerwacje, strona internetowa, personel administracyjny i inne.
Inną opcją są podziały przychodów. Na przykład praktykujący zachowują 60%, a biznes 40%. Zmniejsza to ryzyko dla praktyków, ponieważ jeśli nie są oni zobowiązani do prowadzenia własnego marketingu i nie muszą płacić czynszu – jest jednak bardziej ryzykowne dla właściciela firmy, ponieważ obecnie istnieje nawet większy wymóg zapewnienia odpowiedniej liczby pacjentów. Im większa praktyka, tym więcej pacjentów potrzebujesz, aby wszyscy mieli zlecenia.