Pomysł na biznes w fizjoterapii: klinika plus sklep

Zdecydowałeś się otworzyć nową klinikę fizjoterapii, to ekscytujące! Być może miałeś też kilka lat doświadczenia w pracy, a teraz nadszedł czas, abyś rozgałęził się i stworzył biznes, który sobie wymarzyłeś.

treatment-1327811_960_720

Na tym etapie można kupić już założoną firmę lub założyć nową od podstaw. Dla większości dostępność i kapitał początkowy wymagany do zakupu firmy o ustalonej pozycji narzuca decyzję. Jeśli planujesz założyć nową klinikę, pierwszą decyzją jest skupienie się na lokalizacji i grupie demograficznej, którą możesz obsłużyć.

Następną decyzją jest określenie wielkości Twojej kliniki.

Czy klinika 2 pokojowa jest za mała, czy klinika 6 pokojowa jest za duża? Odpowiedź na to pytanie ma związek ze strategią i kosztami. Możesz także chcieć ją wzbogacić o sklep – taki jak np. sklep fizjoterapeutyczny Astar, wtedy też musisz to uwzględnić przy wyborze miejsca i jego lokalizacji.

Jeśli płacisz według powierzchni, musisz wziąć pod uwagę miesięczne koszty najmu i początkowy wymóg kapitałowy, aby pokoje stały się funkcjonalne.

Pamiętaj, że każdy pokój będzie maszyną generującą przychody. Jeśli na przykład każdy pokój ma 120 metrów kwadratowych, a koszt wynajmu dodatkowej powierzchni w porównaniu z potencjalnym zyskiem pokoju uzasadnia koszt, warto zastanowić się, czy dysponujesz wystarczającym kapitałem, aby wyremontować i wyposażyć pokoje w przygotowanie do podnajmu.

Teraz, w jaki sposób określisz, czy dodane miejsce będzie opłacalne?

Istnieje wiele sposobów generowania przychodu z pokoju. Możesz wynająć pokoje, zatrudniając indywidualnych praktyków. To sprawia, że nieco trudniej jest zbudować spójną markę i bazę klientów, ale jest to najłatwiejszy sposób na zapewnienie rentownego biznesu.

Inną opcją jest zatrudnienie terapeutów jako niezależnych wykonawców; jednak trzeba uważać na różne prawa państwowe, ponieważ egzekwowanie zbyt wielu przepisów może sugerować relację pracodawca-pracownik.

Aby zmaksymalizować przychody, można wynająć pokoje na dwie zmiany i rozważyć dłuższe godziny pracy i / lub weekendy. Najważniejszym czynnikiem jest zapewnienie, że masz wystarczającą liczbę pacjentów do wsparcia i zajętości praktykujących. Ponieważ terapeuci płacą czynsz, w umowach można określić, że są oni zobowiązani do:

  • prowadzenia własnego marketingu
  • sprowadzania własnych klientów

Problem polega na tym, że jeśli nie mają wystarczająco dużo klientów – odejdą, więc w twoim najlepszym interesie jest włączenie ich do kampanii marketingowych, ponieważ ich sukces oznacza sukces dla Ciebie i Twojej kliniki.

Niektórzy z nich mogą oczywiście zabierać ze sobą swoich klientów, ale większość z nich chciałaby mieć dostęp do stałej bazy pacjentów i usług biznesowych, takich jak system płatności, oprogramowanie do zarządzania praktyką i narzędzia do zarządzania pacjentami, wykresy, rezerwacje, strona internetowa, personel administracyjny i inne.

Inną opcją są podziały przychodów. Na przykład praktykujący zachowują 60%, a biznes 40%. Zmniejsza to ryzyko dla praktyków, ponieważ jeśli nie są oni zobowiązani do prowadzenia własnego marketingu i nie muszą płacić czynszu – jest jednak bardziej ryzykowne dla właściciela firmy, ponieważ obecnie istnieje nawet większy wymóg zapewnienia odpowiedniej liczby pacjentów. Im większa praktyka, tym więcej pacjentów potrzebujesz, aby wszyscy mieli zlecenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *