Pomysł na biznes: własna firma eventowa – jak ją prowadzić? Czym się wyróżnić od konkurencji?

event-blogging-strategies

Firma eventowa zajmuje się organizacją tzw. „ludzkich spotkań imprezowych”. Mogą to być zarówno „zjazdy” firmowe, jak i imprezy prywatne, do których można zaliczyć wesela, imprezy urodzinowe, przyjęcia komunie, rodzinne, czy nawet wieczory panieńskie. Generalnie firma eventowa zajmuje się szeroko pojęta rozrywką, którą organizuje na zlecenie swoich klientów. I tu pojawia się pytanie: Kto zatrudnia taką firmę? Do czego ona mu potrzebna? Przecież w/w przyjęcia można zorganizować samemu i tym samym zaoszczędzić na domowym, lub firmowym budżecie! Jeśli nawet w gronie rodzinnym można poradzić sobie samemu, to już w firmie nie bardzo.

Sam właściciel przecież nie będzie się zajmował organizacją firmowej imprezy, choćby z tego powodu, iż zwyczajnie nie ma na to czasu. A komu może zlecić samą organizację imprezy? Przecież nie przysłowiowej pani Basi z kadrówki, czy pani Kasi z finansowego? One mają swoją robotę, tak jak każdy inny pracownik w firmie ma swoją robotę i raczej nie zgodzi się na podjęcie takiego wyzwania. Bo, co by się stało, jakby czegoś zapomniał? Albo nie dopilnował? Lub zwyczajnie coś „sknocił”. Jaki miałoby to wydźwięk na wizerunku samej firmy? Co powiedzieliby obecni i przyszli ewentualni klienci (zaproszeni goście)? Raczej nieciekawie by się to skończyło.

Co zatem powinien zrobić szef dużej firmy (jakiejkolwiek), aby zorganizować imprezę (event)?

Oczywiście powinien zatrudnić firmę eventową, która w profesjonalny i rzetelny sposób podejdzie do zlecenia. I tu następuje kolejny krok szefa przedsiębiorstwa. Musi taką firmę eventową znaleźć, czy to poprzez internet, czy też z polecenia. No dobrze, a skoro my mamy taką firmę eventową i chcielibyśmy aby nas wynajęto, to co należy zrobić? Na takie pytanie odpowiedź znają największe agencje, które znają się nie tylko na organizacji wydarzeń, ale także posiadają własny dział promocji, który zajmuje się reklamą ich własnych usług. Niektóre z agencji – pomijając promocję – pozyskują klientów także na bazie renomy. Są też takie, które robią “dwa w jednym” a pozostałe “punkty” zbierają tym, że ich wachlarz usług zaczyna się od kompleksowej obsługi, a kończy się na małych, takich jak np.: wynajem sprzętu, atrakcji eventowych i innych elementów które służą zarówno dużym firmom, małym przedsiębiorstwom, a nawet innym agencjom z branży, które używają ich do uatrakcyjnienia imprez swoich klientów. Doskonałym przykładem jest agencja znajdująca się w czołówce branży eventowej – mowa oczywiście o Whatevent. Firma obsługuje najbardziej prestiżowych klientów i czuwa nad organizacją wielu wydarzeń. Wynajmuje też własne elementy innym agencjom. Da się? Oczywiście, że tak!

Reklama

Każda firma powinna inwestować w reklamę, także firma eventowa. Organizacja imprez dla klienta nie powinna ograniczać się do poleceń firm już „obsłużonych”. Oczywiście, to nie zaszkodzi, ale sama reklama jest podstawą i swoistą dźwignią tego biznesu.

Zadowolony klient

Nic tak nie podnosi morale firmy, jak zadowolony klient. Organizując jakąkolwiek imprezę i wywiązując się z tego bardzo dobrze, zyskujemy sobie klienta na stałe. Szef danego przedsiębiorstwa nie będzie ryzykował wynajmowaniem innej firmy eventowej, jeśli my spełniliśmy wszystkie jego życzenia z nawiązką. Każda impreza jest ważna, ponieważ decyduje o obliczu przedsiębiorstwa, przysparza jej klientów, zleceń, kontraktów. Może też zabrać te przywileje, jeśli się nie powiedzie. Dlatego szef danego przedsiębiorstwa nie będzie ryzykował wynajmowaniem innej firmy eventowej tylko dlatego, że np. jest tańsza, ponieważ może ona nie podołać swemu zadaniu. Przynajmniej on nie wie, czy podoła. Dlatego zadowolony klient zawsze wraca tam, gdzie jego zadowolenie sięgnęło zenitu, a poprzez imprezę zdobył kolejnych kontrahentów, a z nimi wielkie pieniądze. Jest to podstawowy krok do rozwinięcia własnej firmy eventowej.

W artykule zamieszczono materiały, które pochodzą ze strony Ciupaga Studio