To powinno znaleźć się w CV
O tym, jak ważną role w procesie rekrutacji odkrywa CV, wie niemal każdy, jednak nie zawsze się o tym pamięta. Każdego dnia przekonują się o tym kolejni kandydaci do pracy, którzy zostają odrzuceni już w pierwszym etapie poszukiwań pracownika. To podstawowy dokument, w którym przedstawiasz się rekruterowi i pracodawcy. Od niego zależy, czy zainteresujesz ich swoją osobą na tyle, by zechcieli poznać Cię bliżej. Co powinno znaleźć się w CV?
Odpowiedź na oczekiwania pracodawcy
Pracodawcę lub rekrutera zainteresują jedynie dokumenty potwierdzające, że dany kandydat spełnia wszystkie kryteria, o których wspominają oferty pracy. To oczekiwania pracodawcy dotyczące umiejętności oraz kwalifikacji, jakich wymagać będzie dana praca. Zadbaj więc o to, by wszystko zawarte zostało w CV, którym odpowiesz na ogłoszenie. Nie oznacza to jednak dowolności w legitymowaniu się poszczególnymi kompetencjami. Kolejne etapy rekrutacji zweryfikują, czy rzeczywiście je posiadasz. Nie wpisuj więc do dokumentu umiejętności, które są dla Ciebie obce.
Zdarza się, że pracodawca zamieszczając oferty pracy np. w serwisie internetowym Pracuj.pl nie wymienia wszystkich cech przydatnych na danym stanowisku. Może tez podzielić je na wymagane i mile widziane. Tymi pierwszymi musisz charakteryzować się bezwzględnie. Druga kategoria to umiejętności, które są dodatkowym atutem, dlatego warto wspomnieć o nich w swoim CV.
Cv – krótko i na temat
CV co do zasady jest dokumentem, w którym powinny znaleźć się podstawowe informacje na Twój temat, istotne z punktu widzenia pracodawcy i przydatne w nowym miejscu pracy. Nie rozpisuj się w nim zbytnio i nie skupiaj się na szczegółach. Najistotniejsze rzeczy mogą bowiem przytłoczyć to, co wyróżnia Cię spośród tłumu kandydatów na to stanowisko.
Krótkie i treściwe informacje łatwiej zapamiętać. Pisząc CV trzymaj się zasady „mniej oznacza więcej”. Jeśli zależy Ci na uwypukleniu konkretnej cechy, zrób to w Liście Motywacyjnym. Tam możesz rozwinąć to, co znalazło się w CV.