Programy CRM dla Twojej firmy – porównanie dostawców

 

CRM jest skrótem od Customer Relationship Management, co znaczy Zarządzanie Relacjami z Klientem. W programie tym główny nacisk kładziony jest na budowaniu relacji z klientem oraz zdobyciu jego długotrwałej lojalności. Program zakłada, że korzystniej jest utrzymać dotychczasowego klienta niż zdobyć nowego. Ponadto nie każdy klient generuje wystarczająco dużo zysków dla firmy, dlatego warto skoncentrować się na generujących największą ilość zysków firmie.

Proces Zarządzania Relacjami z Klientem jest złożonym procesem, na który składa się min. zastosowanie odpowiednich strategii utrzymania, efektywnej współpracy oraz utrzymywanie wysokiego poziomu zadowolenia klientów. Dbanie o relacje z klientami wymaga czasu i odpowiedniego, indywidualnego podejścia do każdego z klientów. Ten wymagający proces można ułatwić korzystając z profesjonalnego oprogramowania. CRM jest programem, który wspomaga właśnie budowanie i utrzymanie pozytywnej relacji z klientami. Oprogramowanie przechowuje wszystkie informacje o klientach, partnerach, dostawcach i pozostałych osobach związanych z przedsiębiorstwem. Dzięki oprogramowaniu można sprawniej zarządzać kontaktami z klientami i działaniem firmy.

Aby wybrać najkorzystniejszą wersję programu, warto porównać dostawców oferujących CRM. Poniżej przedstawiono listę najlepszych systemów CRM, którym warto się przyjrzeć. SugarCRM jest jednym z najpopularniejszych wersji programów, dostępnym zarówno w wersji bezpłatnej jak i odpłatnej. SugarCRM Community Edition jest bezpłatną, ale również uboższą wersją programu, pomimo tego posiada spory zakres funkcji. W programie znaleźć można zarówno podstawowe funkcje, jak również dodatkowe narzędzia, na przykład te służące do budowania własnych modułów. Dzięki łatwości obsługi użytkownik nie musi znać profesjonalnych języków programowania.

Zurmo to kolejna wersja programu CRM. Jest to nowa i dość mało znana wersja oprogramowania, dlatego też jest ciągle rozwijana. System polecany jest małym i średnim firmom, które cenią sobie wygodę użytkowania oraz klasycznych funkcji oprogramowania.

Cream CRM to kolejna wersja oprogramowania. Jeden z najpopularniejszych wersji programu. Jedną z jego wad jest brak aktualizacji- ostatnia została wykonana w 2007 roku. Od tego czasu na rynku pojawiło się sporo bezpłatnych wersji programu, które stały się dużą konkurencją dla programu z szeroką gamą funkcji. Właśnie przez brak aktualizacji warto zastanowić się nad Cream CRM.

VTiger to kolejny system, wyglądem przypominający Cream CRM, różniący się jednak funkcjami. Oprogramowanie posiada szeroką gamę funkcji, jednocześnie jest bardzo proste w obsłudze. Atutem tego właśnie oprogramowania są dodatki do pakietu MS Office oraz do programów pocztowych Outlook oraz Mozilla Thunderbird, co wyróżnia tą wersję oprogramowania spośród pozostałych.

Fat Free CRM to program charakteryzujący się szybkością i łatwością działania. Stworzony z myślą o małych firmach. Wadą tej wersji oprogramowania jest brak wersji polskojęzycznej oraz utrudnionym dostępie do platformy informacyjnej, co skutkuje ograniczoną liczbą użytkowników.

Suite CRM to wersja oprogramowania powstała na podstawie SugarCRM Community Edition. Dość młoda wersja oprogramowania posiada szeroki wybór opcji, wymaga jednak dopracowania części szczegółów. Dlatego też nie jest znana przyszłość programu.

OpenCRX to program, który reklamuje się jako najlepszy opensource’owe oprogramowanie CRM. Oprogramowanie jest ciągle rozwijane w kierunku zaawansowanego zarządzania magazynem. Zaletą programu jest wybór możliwość konfiguracyjnych, jednak wadą jest interfejs oraz polskojęzyczna wersja językowa, która jest trudna w użytkowaniu poprzez toporne tłumaczenie.

EPESI to intuicyjny, prosty w użyciu, funkcjonalny program CRM. Jego zaletą jest szeroki wybór zarówno darmowych, jak i płatnych dodatków, a całość można dowolnie konfigurować. Doceniany szczególnie przez amatorów prostych, intuicyjnych rozwiązań.

MyITCRM jest rodzajem oprogramowania CRM, służącym do wyspecjalizowanych funkcji, w tym przypadku do obsługi biznesu związanego z usługami serwisowymi i naprawczymi. Do jego funkcji należy min. ewidencjonowanie zgłoszeń, faktur i zamówień, a także wyświetla lokalizację klientów na mapie Google.

Źródła: