Rozkręcasz biznes? Sprawdź i czym powinieneś pamiętać przy pozycjonowaniu strony

seo-2014

Pozycjonowanie strony przydaje się nie tylko w przypadku prowadzenia biznesu internetowego. Ma ono sens również wtedy, kiedy prowadzi się własną działalność stacjonarnie. Ludzie bowiem coraz częściej szukają informacji o firmach właśnie w sieci.

Pozycjonowanie a dobre miejsce w wyszukiwarce

Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu potencjalny klient może łatwiej natrafić na konkretną firmę świadczącą dane, interesujące go usługi. Po prostu dzięki podjęciu odpowiednich działań przedsiębiorstwo wyświetla się w wyszukiwarce na wyższej pozycji. Kiedy klient poszukuje czegoś, wpisując w Internet konkretne słowa kluczowe, otrzymuje wiele wyników. Zwykle jednak poświęca więcej uwagi jedynie tym pierwszym z kolei. Dlatego tak ważne jest, aby przedsiębiorstwo poświęciło odpowiednią ilość uwagi pozycjonowaniu.

Może być ono świadczone przez profesjonalną firmę albo też można się go nauczyć samemu. Istotne jest jednak, aby podejść do tego tematu z zaangażowaniem, albowiem tylko wtedy efekty będą widoczne. Co więcej, pozycjonowanie jest działaniem kompleksowym. Składa się z wielu różnych czynności, które trzeba wykonywać na bieżąco. Żadna bowiem strona internetowa nie ma raz na zawsze określonej pozycji w wyszukiwarce. Ciągle się one zmieniają pod wpływem podejmowanych przez różne firmy działań i wzbogacania treści na stronach, jak i w całym Internecie.

Wysoka jakość treści

Ważną rzeczą, o której nie można zapominać w kontekście pozycjonowania, jest dbanie o zamieszczane treści. Część przedsiębiorstw, nawet tych świadczących usługi w branży pozycjonerskiej, nie przykłada dużej wagi do jakości zamieszczanych w Internecie treści. Nie chcą one górować nad konkurencją za pomocą tak zwanego „content marketingu”. Zamiast tego produkują dużą ilość niskiej jakości informacji, które mają na celu wyłącznie podniesienie pozycji firmy w wyszukiwarce.

Takie podejście przynosi oczywiście krótkotrwałe efekty. Jest niejako oszukiwaniem wyszukiwarki, która ma na celu „nagradzać” wysoką pozycją rzeczy naprawdę wartościowe. Dlatego jest stale unowocześniana, tak aby mogła wyłapywać takie przypadki. Chodzi zatem o to, aby nie oczekiwać natychmiastowych efektów i dostarczać wciąż nowych, wartościowych treści.

Różnorodność działań i linków

Tym, co wpływa na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce są także linki kierujące do niej, umieszczane w innych miejscach Internetu. Warto dbać o to, aby do danej strony, która ma być wypozycjonowana, prowadziła duża ilość linków, ale także, aby były one wartościowe i różnorodne. Oznacza to, że nie warto wklejać linków byle gdzie, gdzie tylko się da. Dużo lepiej jest szukać stron, które mają wysoką wartość: są odwiedzane, mają wartościowe treści i tak dalej. Poza tym linki powinny być umieszczane w sposób przemyślany, na przykład nie tylko w komentarzach czy wpisach na forum. Dużo lepiej, kiedy pojawiają się na przykład przy okazji tworzenia wspólnego wpisu eksperckiego na jakiejś innej stronie czy wpisu sponsorowanego.

Ważne, aby próbować nowych podejść, a nie tylko zamykać się w tych standardowych. Wyszukiwarka wyżej ceni strony internetowe, do których prowadzą różnorodne linki, a nie na przykład takie wyłącznie z katalogów. Warto więc podjąć zróżnicowane działania.

Profesjonalne usługi pozycjonowania

Bartłomiej Pabisiński SCYLA
30-504 Kraków, ul. Kalwaryjska 69 lok. 9
NIP: 738-214-64-32
Telefon: +48 534 155 955
Skype: Scylaseo
Gadu-Gadu: 54713402
E-mail: biuro@scyla.pl