Rynek wypożyczalni samochodowych w Polsce

maxresdefault

Już krótka analiza rynku wypożyczalni w naszym kraju pokazuje, kto rządzi w tej niszy. Zapewne nie będzie to dla nikogo zaskoczenie, iż globalne marki dominują i śmiało podążają za nimi ogólnopolskie wypożyczalnie – z czego ta znana jako Express rent a car wydaje się być najbardziej znacząca w tym zestawieniu.

Dla potwierdzenia tego stanu rynku wynajmu samochodowego w Polsce warto przytoczyć konkretne dane, bo jak wiadomo – liczby nie kłamią. 45 % udziałów na rynku należy właśnie do globalnych marek, 20% do wspomnianego Express rent a car, a cała reszta to już pomniejsze firmy i przedsiębiorstwa.

Specyfika rynku wypożyczalni samochodowych w kontekście Polski

Bez względu na to, po jaki raport się sięgnie należy bezwzględnie pamiętać, iż 100% dane na temat rynku nigdy nie są możliwe do pozyskania – co nie zmienia jednak faktu, iż potrafią one dać jeden konkretny obraz tego, co aktualnie dzieje się w tej branży.

Jednym z najciekawszych faktów dotyczących polskiego rynku rent a car jest ten, iż spora jego cześć stworzona jest w oparciu o firmy typu sp. z o.o. bądź też małe jednoosobowe działalności gospodarcze. Jest to dobrą tendencją pokazującą na wzrost i rozwój branży w naszym kraju, jednak należy też pamiętać iż ten sam stan rzeczy sprawia, że przedsiębiorstwa te nie mają obowiązku upubliczniać swoich danych – przez co pozyskanie konkretnych danych na temat rynku jest znaczenie trudniejsze.

Jest popyt, są perspektywy!

Pomimo trudności w zdobywaniu dokładnych danych na temat rynku można z całą pewnością stwierdzić, iż biorąc pod uwagę okres 2 lat między rokiem 2013 a 2015 widzimy tendencje zwyżkowe, a mówiąc dokładniej – rynek wynajmu samochodów charakteryzował się w tym czasie wzrostem na poziomie 8%.

Inne ciekawe dane, czyli o trendach w branży

laweta w BerlinieNowoczesne rozwiązania wchodzą śmiało w praktycznie każdą niszę – nie inaczej jest, jeśli chodzi o biznes wynajmu. Wiąże się z tym fakt, iż z każdym dniem zwiększa się liczba transakcji dokonywanych w tej branży w oparciu o korzystanie z narzędzi dostępnych w sieci internetowej. Są to np. formularze rezerwacji online. Cieszą się sporym powodzeniem – z racji ich wygody i użyteczności nie jest to żadnym zaskoczeniem. Istnieją nawet specjalne strony internetowe udostępniające swoim gościom wybór pojazdu na wynajem z różnych wypożyczalni. Te tendencje i ulepszenia z całą pewnością przyczyniają się do rozwoju branży.

Świadomy klimat, czyli walka o zlecenie

Konkurencja napędza coraz lepsze oferty, tym bardziej iż dzisiejszy klient wie co zrobić, aby znaleźć tą the best. Pomagają mu również i w tym nowoczesne rozwiązania, jak np. strony brokerów. Przyczynia się to do tego, że dzisiaj każdy rezolutny, ale też nieco sprytny klient nie zadowala się byle jaką ofertą na wynajem samochodów, ale wie gdzie i jak szukać by skorzystać z tej najlepszej jakości w rozsądnej cenie.

Firmy działające w tym sektorze nie mogą zatem ignorować „internetowej” strony biznesu – jeśli by to zrobiły na pewno zostaną w tyle za konkurencją i z pewnością nie wezmą udziału w rozwoju tej branży w Polsce.

Źródło: carson.auto.pl