Social Media Manager – czym się zajmuje?

woman-1446557_1280

Social Media Manager to osoba odpowiedzialna za prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Zazwyczaj są to firmowe konta tworzone w celu promocji oraz lepszego kontaktu z klientami. 

Pierwszym zadaniem Social Media Managera jest stworzenie dla swojej organizacji profili w trzech najpopularniejszych portalach społecznościowych. Są to Facebook, Twitter oraz Instagram. Każde z tych mediów jest nieco inne i wymaga specjalnej formy komunikacji. Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy, dlatego posiadanie na nim profilu to obowiązek każdej firmy. Należy więc założyć fanpage na FB, a posty publikowane na Facebooku muszą być angażujące dla użytkowników i sprawiać, by wzajemnie je sobie polecali. Dobry Social Media Manager powinien znać upodobania klientów swojej firmy i kierować do nich treści które zaciekawią czytelników. Wpisy publikowane na Facebooku oprócz treści merytorycznej mogą zawierać też ciekawe grafiki, które sprawią że zaangażowanie użytkowników będzie jeszcze większe. Więcej o tym, jak i kiedy publikować posty przeczytasz tutaj.

Na grafice i zdjęciach opiera się za to inny popularny portal Instagram. Promocja na nim jest szczególnie korzystna dla firm, które na co dzień zajmują się grafiką lub fotografią. Piękne widoki i krajobrazy to coś, co uwielbiają użytkownicy przeglądający Instagram. Umiejętnie prowadzony profil potrafi przysporzyć firmie wielu nowych fanów.

Nie należy też zapominać, że do obowiązków Social Media Managera należy też ustawienie płatnych kampanii reklamowych. Takie działania wymagają już większej wiedzy na temat marketingu internetowego. Z tego powodu doświadczony Social Media Manager może stanowić wielką wartość dla swojej organizacji.