Specjalista ds. marketingu internetowego – kogo zatrudnić?
O tym, że marketing internetowy stanowi bardzo ważną część działalności praktycznie każdej firmy, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Podobnie jest z wyborem osoby, od której będzie zależeć widoczność firmy w Internecie. Jest nią specjalista ds. marketingu internetowego.
Specjalista ds. marketingu internetowego (również specjalista ds. e-marketingu) to osoba, która jest niezbędna praktycznie w każdej firmie. Odpowiada za całokształt działań promocyjnych firmy w Internecie. W zależności od budżetu firmy oraz jej strategii „podboju Internetu”, może być to osoba realizująca osobiście wizję firmy, jak również osoba, która koordynuje pracę agencji marketingowych oraz innych specjalistów.
Kompetencje specjalisty ds. marketingu internetowego
Zakres kompetencji, a przez to i obowiązków specjalisty ds. marketingu internetowego jest bardzo szeroki. Na stanowisku e-marketingowca powinna znaleźć się osoba nastawiona na realizację przyjętych celów, konsekwentna i uczciwa. Kłamstwo w Internecie ma krótkie nogi, a brak konsekwencji i wiedzy nt. sposobów realizacji celów to pierwszy krok do problemów PR-owych, czasem do znacznego pogorszenia sytuacji biznesowej firmy, a w skrajnych przypadkach wynikających z rażących zaniedbań – nawet do upadku przedsiębiorstwa.
Osoba zatrudniona na stanowisku specjalisty ds. e-marketingu powinna mieć wiedzę z zakresu analityki internetowej, mediów społecznościowych, pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych, wdrażania kampanii PPC, znać i praktykować e-PR oraz posiadać umiejętności copywriterskie.
Powinna być również na bieżąco z nowościami na rynku zarówno pod kątem nowych form i narzędzi komunikacji, a także mieć łatwość w nawiązywaniu pozytywnych relacji z innymi użytkownikami Internetu. Ta kompetencja może okazać się niezwykle przydatna, zwłaszcza w sytuacji, w której konieczne będzie „gaszenie pożaru” lub nawiązanie bardzo pożądanej współpracy.
Rzadko jednak zdarza się, aby specjalista ds. marketingu internetowego posiadał wszystkie z wyżej wymienionych cech. Co więcej, zatrudnienie takiej osoby wiąże się wówczas z dużymi kosztami stałymi dla firmy, gdyż poza wynagrodzeniem konieczne jest również wyposażenie jej w odpowiedni sprzęt oraz oprogramowanie (a to w skali miesiąca kosztuje nawet kilka tysięcy złotych).
Outsourcing e-marketingowy
Dlatego też coraz częściej można spotkać się z korzystaniem z usług outsourcingu marketingowego świadczonego przez mikro agencje, np. taką, którą prowadzi Marcin Balana, doświadczony specjalista ds. marketingu internetowego.
Usługi prowadzone są w sposób kompleksowy, rzetelnie i na czas. Rozwiązanie umowy jest za 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia, a jej treść precyzyjnie wskazuje zakres obowiązków obydwu stron. Co więcej, zleceniodawcę interesuje wyłącznie terminowe regulowanie ustalonej w umowie kwoty na fakturze. Sprzęt, oprogramowanie i ciężka praca jest po stronie mikro agencji.
Kontakt do specjalisty ds. marketingu internetowego z mikro agencji
Marcin Balana
tel.: 512 188 666
e-mail: kontakt@marcinbalana.pl