Sieci społecznościowe a firmy transportowe – jak wykorzystać potencjał?
Rosnąca popularność kanałów mediów społecznościowych zmieniła sposób interakcji firm z klientami. Oprócz wypełnienia luki między firmami a ich klientami, sieci społecznościowe umożliwiły również komunikację w czasie rzeczywistym. Niestety, branża logistyczna powoli przyjmuje te strategie i technologie.
Według badania wykazano, że około 70% ankietowanych specjalistów ds. Transportu towarowego przyznało, że ich firmy logistyczne nie wykorzystały jeszcze w pełni kanałów mediów społecznościowych jako rozwiązania do przewidywania potrzeb klientów.
Zastanawiasz się, z jakich kanałów społecznościowych powinna korzystać Twoja firma logistyczna? Dzielimy się wskazówkami, które platformy są kluczowe dla sukcesu Twojej strategii mediów społecznościowych i kto może Ci pomóc w osiągnięciu tego sukcesu.
Twitter to platforma mediów społecznościowych do mikroblogowania, która umożliwia użytkownikom publikowanie krótkich tekstów / linków o długości około 140 znaków. Twoi klienci muszą obserwować Cię na Twitterze, aby otrzymywać aktualizacje. Jak mówimy, Twitter jest jednym z wiodących kanałów mediów społecznościowych dla firm logistycznych do wysyłania i otrzymywania informacji w czasie rzeczywistym od swoich klientów. Oprócz zachęcania do zaangażowania między firmami i ich klientami, Twitter jest również niesamowitym kanałem do gromadzenia przydatnych informacji na temat nieprzewidzianych problemów związanych z transportem towarów, w tym zamknięć dróg, wypadków i wielu innych.
LinkedIn to najpopularniejszy kanał mediów społecznościowych wśród profesjonalistów biznesowych. Oprócz promowania firmy logistycznej LinkedIn pomaga również w budowaniu marki firmy. Jeśli lubisz pisać długie, motywujące i inspirujące artykuły o swoich produktach i usługach, LinkedIn to coś dla Ciebie. Oprócz umożliwienia firmom i osobom indywidualnym nawiązania kontaktu z podobnie myślącymi profesjonalistami, LinkedIn zachęca również do interakcji grupowych. Co więcej? Możesz także użyć LinkedIn do rekrutacji nowych pracowników, partnerów biznesowych, klientów i nie tylko.
Youtube
Jeśli tworzenie filmów prezentujących produkty i usługi Twojej firmy jest dla Ciebie łatwe, YouTube jest idealnym kanałem społecznościowym dla Twojej firmy logistycznej. Za pomocą YouTube możesz publikować filmy szkoleniowe dla pracowników, informacje o usługach firmy logistycznej, prezentacje firmowe lub dowolne nagrania wideo, które firma chce udostępnić swoim klientom. Jeśli zamawianie usługi obejmuje specjalistyczne oprogramowanie, możesz skorzystać z YouTube, aby pokazać swoim klientom, jak efektywnie z niego korzystać.
Podobnie jak LinkedIn, Facebook umożliwia tworzenie i aktualizowanie strony lub profilu firmy logistycznej o informacje o Twoich usługach. Za pomocą Facebooka możesz łatwo aktualizować swój harmonogram transportu, uzyskiwać informacje o najnowszych trendach biznesowych i spostrzeżeniach, wyszukiwać i zbierać kreatywne pomysły, aby ulepszyć oferty swojej firmy, pozyskiwać lub udostępniać dane w celu identyfikacji i zarządzania ryzykiem oraz wiele więcej. O więcej możliwości wykorzystania Facebooka do swoich celów firmowych pytaj: https://fejmowo.pl/ .