Sprawdź jak możesz nagradzać własnych partnerów biznesowych?
Dobrze prowadzona forma współpracy z partnerami biznesowymi i klientami to podstawa właściwego rozwoju firmy. Dlatego warto docenić od czasu do czasu relacje z nimi nagradzając ich współpracę w postaci różnych form. Dzięki temu poczują się bardziej docenieni, a Ty wykreujesz w ten sposób pozytywny wizerunek firmy i zainwestujesz w budowanie dalszych relacji.
Podstawowy sposób nagradzania partnerów i klientów firmy
Jednym ze sposobów nagradzania za udaną współpracę jest obdarowywanie naszych klientów i partnerów gadżetami firmowymi. Takie proste działanie marketingowe jest zazwyczaj inwestycją niewymagającą zbyt dużych nakładów finansowych. Dzięki logo naszej firmy umieszczonemu na tego rodzaju produkcie nasi klienci i partnerzy biznesowi lepiej zapamiętają naszą firmę i przypomną sobie o niej za każdym razem w momencie korzystania z nich. Dodatkowym atutem jest to, że zwiększą one szansę na rozpoznawalność firmy na rynku.
Rodzaje gadżetów firmowych
Do jednych z najprostszych produktów, jakimi możemy obdarować naszych klientów i partnerów biznesowych, należeć mogą proste i przydatne na co dzień rzeczy takie jak kubki, smycze, breloki, długopisy czy odzież firmowa typu koszulki polo z odpowiednim nadrukiem, ale także słodkie upominki jak słodycze popularne zwane „krówkami”, z umieszczoną nazwą naszej firmy na papierku. Jeżeli jednak chcielibyśmy mocniej podkreślić naszą wdzięczność za współpracę, możemy skorzystać z mniej banalnych pomysłów i obdarować partnerów biznesowych takiego typu produktami jak niezwykle użyteczne pamięci USB, oferowane w przeróżnych, nietypowych kształtach i kolorach, jakimi możesz podkreślić wyjątkowość relacji biznesowych i całokształt współpracy. Z pewnością bardzo przydatne i niepospolite będą także nagrody w postaci oryginalnie zaprojektowanych smartfonów lub tabletów. Jeżeli Twoja firma jest powiązana z aktywnym wypoczynkiem, bądź chciałbyś nagrodzić swoich klientów i partnerów tuż przed okresem wakacyjnym, warto jest zainwestować w gadżety sportowe i podróżne, jakimi mogą być torby sportowe, opaski na smartfony, bidony na wodę, zestawy do gry w badmintona, plecaki, przyrządy do ćwiczeń siłowych w domu bądź niezwykle użytecznych na siłowni lub zestawy do gry w golfa. Oczywiście, rodzaj takiego upominku warto uzależnić od preferencji wypoczynkowych Twoich klientów oraz partnerów biznesowych, gdyż tylko naprawdę użyteczne prezenty mogą właściwie spełnić swoją rolę.
Proekologiczny wizerunek firmy
Innym doskonałym rozwiązaniem, zwłaszcza w przypadku, kiedy Twoja firma dba o proekologiczny wizerunek, może być zainwestowanie w nagrody wspierające działania mające na celu ochronę środowiska. Naszych partnerów przy takiej sposobności możemy obdarować praktycznymi przedmiotami takimi jak uzyskany z surowców wtórnych ekologiczny notes z długopisem, przenośne, ekologiczne akumulatory służące do ładowania tabletów, telefonów oraz urządzeń MP3/4 bądź wykonany z surowców naturalnych zegar ekologiczny. Każdy zwolennik działań służących ochronie środowiska z pewnością doceni taki przedmiot i będzie zadowolony z jego użytkowania, a Ty będziesz miał niewątpliwą okazję do podkreślenia wizerunku Twojej firmy.
Niestandardowe przedmioty
Jeżeli zależy Ci na nagrodzeniu kluczowego klienta bądź partnera biznesowego w super wyjątkowy i wartościowy sposób, możesz zainwestować w niestandardowe przedmioty, takie jak torby podróżne firmy Richmond, zestawy piśmiennicze marki Parker, ekskluzywną torbę na laptopa lub luksusowy zegarer Ferraghini, a nawet krzesło biurowe lub pokrowiec na garnitur. Dużą zaletą w tym przypadku jest to, że obok nazwy znanej na cały świat firmy możesz umieścić także logo własnego przedsiębiorstwa, co podkreśli wrażenie ważności i rentowności Twojej firmy na rynku i z pewnością odróżni ją od konkurencji.
Podsumowanie
Sposobów i pomysłów na nagradzanie naszych klientów i partnerów biznesowych z pewnością dzisiaj na rynku nie brakuje. W zależności od rodzaju naszej z nimi współpracy i tego, jak bardzo chcielibyśmy ją docenić, możemy ich zaskoczyć nagrodami przeróżnego typu, od małych rzeczy, przydatnych w domu lub biurze, takich jak akcesoria biurowe (długopisy, teczki, notesy, wizytowniki) po większe i bardziej wartościowe, wykonane przez znane na całym świecie firmy, jak Parker i inne. Aby jednak taki przedmiot właściwie spełniał swoją rolę, ważnym jest, by był nie tylko nagrodą, ale także „przypominajką” o współpracy naszego klienta czy partnera z firmą, co zapewnić możemy sobie dzięki wygrawerowaniu, wyhaftowaniu, wytłoczeniu, naklejeniu bądź nadrukowaniu naszego loga i nazwy na danej nagrodzie, zanim przekażemy ją w odpowiednie ręce.
Autorem artykułu jest pracownik firmy zajmującej się produkcją gadżetów reklamowych www.easyb2b.pl