Jak sprzedawać w Google Ads i uzyskiwać najlepsze wyniki ?
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Odnosi się do procesu optymalizacji witryny, aby zajmowała wyższą pozycję w wyszukiwarkach, takich jak Google. Ranking ten można osiągnąć za pomocą kilku technik, takich jak optymalizacja na stronie, badanie słów kluczowych i marketing treści.
Proces optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i marketing Google Ads
Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek to proces poprawiania rankingu witryny w wynikach wyszukiwania w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Proces SEO zaczyna się od stworzenia strategii słów kluczowych, która powinna opierać się na potrzebach odbiorców i celach biznesowych. Następnie musisz stworzyć szczegółową strategię marketingu treści, która obejmuje zarówno badanie treści jak i słów kluczowych. Na koniec musisz stworzyć strategię reklamy cyfrowej, która obejmuje copywriting reklam, a także projektowanie reklam.
Podstawy marketingu Google Ads
Google Ads to potężne narzędzie marketingowe, które daje możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców. W tym artykule przyjrzymy się, co musisz wiedzieć o Google Ads.
Co to jest Google Ads ?
Google Ads to reklamy wyświetlane na stronach wyszukiwania Google i innych witrynach, które są związane z Twoją firmą. Nazywa się je również „siecią reklamową Google”. Sieć reklamowa składa się z witryn, w których mogą być wyświetlane reklamy, takie jak blogi czy witryny z wiadomościami. Zawiera również stronę wyników wyszukiwania samego Google, która wyświetla reklamy w prawej kolumnie.
Google Ads umożliwia firmom reklamowanie swoich produktów lub usług na różne sposoby w tym reklam tekstowych, graficznych, wideo i interaktywnych map. Możesz również tworzyć własne grupy reklam, jeśli chcesz kierować swoje reklamy do określonej grupy odbiorców. Google Ads jest dostępny bezpłatnie dla każdego, kto ma konto Google. Jednak większość reklamodawców płaci miesięczną opłatę za korzystanie dodatkowych usług.
Jakie są rodzaje reklam Google Ads?
Google Ads to najpopularniejsza platforma reklamowa dla firm, która oferuje wiele różnych rodzajów reklam.
Trzy główne typy reklam Google Ads to: reklamy tekstowe, reklamy graficzne i reklamy wideo.
-
Reklamy tekstowe: to najczęstszy typ reklam Google Ads. Zwykle są oparte na tekście z obrazem lub dwoma, aby je uatrakcyjnić. Mają bardzo wysoki współczynnik klikalności (CTR) i mogą być wykorzystywane do reklamowania szerokiej gamy produktów lub usług.
-
Reklamy graficzne: reklamy graficzne są podobne do reklam tekstowych, ponieważ zawierają obraz, ale mają również link do strony docelowej, na której użytkownicy mogą zobaczyć więcej informacji o reklamowanym produkcie lub usłudze. Zwykle mają znacznie niższy CTR niż reklamy tekstowe, ale wyższy współczynnik konwersji, ponieważ użytkownicy widzą więcej informacji o produkcie lub usłudze na stronie docelowej.
-
Infografiki: Infografiki to wizualne reprezentacje treści lub pomysłów o wyglądzie podobnym do wykresu, wykresu, ilustracji lub mapy. Zwykle mają wyższy CTR i niższy CPC niż reklamy tekstowe, ponieważ dostarczają dodatkowych informacji w nietradycyjnym formacie (np. infografika o konkretnym wykres).