Sprzedaż chemii niemieckiej online – jak wyróżnić się na tle konkurencji?
Sprzedawanie produktów zza naszej zachodniej granicy to niezmiennie bardzo popularny w Polsce biznes. Sklepy z chemią z Niemiec nie znikają z naszych osiedli, ale coraz więcej takich towarów jest sprzedawanych w internecie. Jak więc wyróżnić się w sieci, by osiągnąć sukces? Oto kilka praktycznych porad.
1. Zbuduj sklep internetowy z prawdziwego zdarzenia
Sporo jest w internecie sklepów z niemiecką chemią, ale większość z nich nie wygląda zbyt nowocześnie. Można mieć wrażenie, że sporo tych e-sklepów powstało kilka lat temu i nie było w żaden sposób zmienianych czy modernizowanych. I to pierwsza szansa na wyróżnienie się. Funkcjonalna i dobrze zaprojektowana witryna z przyjemną dla oka szatą graficzną sprawi, że klienci będą chętniej z niej korzystać. Jeśli budżet nie pozwala na zatrudnienie dobrego grafika, można skorzystać z gotowych szablonów firm, które oferują oprogramowanie e-commerce. Taki szablon można nieco spersonalizować i dodać atrakcyjne elementy, na przykład logo.
2. Postaw na content marketing
Nieco starsi klienci często są przekonani, że produkty z Niemiec są lepsze jakościowo od tych, sprzedawanych nad Wisłą. Jednak młodsi konsumenci zwykle się nad tym tak bardzo nie zastanawiają. Można zatem spróbować się ich przekonać ciekawą treścią. Artykuły, filmy czy infografiki mogą ich przekonać, że warto sprawdzić chemiczne produkty sprowadzone z Niemiec. Być może dzięki temu uda nam się dotrzeć do nowej grupy docelowej, czy młodych, aspirujących ludzi.
3. Wykorzystuj narzędzia SEO
Dobre pozycjonowanie to jedna z najważniejszych rzeczy, które mogą przesądzić o sukcesie w e-commerce. Dobrze więc zatrudnić specjalistę od SEO, by pomógł nam się wypozycjonować. Oczywiście możemy też to zrobić we własnym zakresie. Ustalmy słowa kluczowe, wykupmy kampanię w AdWords, zadbajmy, by witryna była szybka, czytelna i nie miała dziur w kodzie. Możemy też poprosić o poradę firmę, która sprzedała oprogramowanie do e-sklpeu. Najczęściej takie firmy oferują nie tylko pomoc, ale też darmowe wtyczki czy aplikacje, które pomogą się odpowiednio pozycjonować.
4. Zadbaj o oryginalny asortyment
Skoro chcemy się wyróżnić na już nieco zatłoczonym rynku, to musimy oferować coś, czego nie mają inni. Jednak wbrew pozorom nie musi być to bardzo trudne. Znajdźmy jakiś preparat, który nie jest specjalnie drogi, ale za to rzadko oferowany w Polsce. Przedstawmy jego zalety i podkreślmy, że można go nabyć tylko u nas. To powinno skierować do nas nieco ruchu, ale może być też bardzo korzystne pod względem marketingowym.
– mówi nam pracownik firmy https://b2b.europedg.pl/ importującej oryginalną chemię z Niemiec.
5. Rozmawiaj z klientem
Klienci coraz częściej odwracają się od anonimowych sklepów i coraz bardziej cenią e-sklepy, których pracownicy potrafią doradzić i opowiedzieć nieco o produktach. Warto więc pozostawać w kontakcie z klientem – za pośrednictwem mediów społecznościowych, czatów czy innych aplikacji. Dobrze też możliwie jak najszybciej odpowiadać ma maile. To wszystko sprawi, że klient zwyczajnie nas polubi i nam zaufa. I częściej będzie do nas przychodził.