Strona www firmy i jej psychologiczny aspekt
Doskonały wygląd strony internetowej to znacznie więcej niż dostarczanie treści i sprawienie, że będzie wyglądać dobrze. Odwiedzający witrynę odbierają zestaw uczuć dotyczących Twojej witryny i firmy. To jaki rodzaj uczuć, które produkują – pozytywny lub negatywny – jest całkowicie w twoich rękach i nie należy ich pomijać przy projektowaniu treści.
Z biegiem lat powstało mnóstwo wiedzy, która pomaga projektantom tworzyć skuteczne efekty wizualne, które oddziałują na psychologię swoich widzów. Aby to osiągnąć, należy zrozumieć, w jaki sposób działają różne elementy projektowania stron internetowych i to, że sposób, w jaki ich używamy, wpływają na:
-
nastrój,
-
nastawienie,
-
wrażenia,
jakie użytkownik będzie miał podczas przeglądania naszej strony internetowej.
W dzisiejszym wpisie chcemy zwrócić uwagę na główne obszary projektowania i rozwoju strony internetowej, które mają największy wpływ na psychologię osób odwiedzających witrynę. Są to narzędzia potrzebne do stworzenia atrakcyjnej wizualnie strony, która zachęca odwiedzających do powrotu.
Zawartość
W przypadku witryn internetowych treść napędza projekt widoczny na ekranie. Odwiedzający przychodzą na stronę internetową, aby uzyskać dostęp do potrzebnych informacji. Projektowanie stron internetowych pomaga im szybko i łatwo znaleźć potrzebne informacje.
Niegdyś w sieci często pojawiały się strony z treściami zawierającymi 10 000 słów lub więcej (dla porównania artykuł ten zawiera około 3000 znaków). W przypadku stron załadowanych treścią niezwykle trudno było znaleźć zawartość, nie mówiąc już o tym, aby uzyskać potrzebne informacje. To często wywoływało stres, niepokój i ogólne nieprzyjemne odczucia dla odwiedzających.
Przy dzisiejszym projektowaniu stron internetowych treści powinny być edytowane i organizowane, aby zapewnić szczęśliwe medium pomiędzy dostarczaniem odpowiednich i potrzebnych informacji, a nie przytłaczaniem odwiedzających. Gdy strony internetowe Gniezno posiadają zawartość która znajduje się w tym szczęśliwym miejscu, odwiedzający mogą szybko znaleźć informacje, a dzięki temu poczują się dobrze.
Ukrywanie treści, prezentowanie zbyt dużej ilości treści lub w inny sposób zagłuszanie witryny sprawia, że użytkownicy są rozdrażnieni, co prowadzi do potencjalnych strat. Ponadto rodzaj prezentowanych treści nadaje ton Twojej stronie i Twojej firmie. Jeśli twoje treści nie przedstawiają właściwych informacji w logicznym miejscu, trudno je prześledzić lub mają tendencję do omijania tego co istotne w ważnych informacjach, a to nie przełoży się na dobrą konwersję.
Zadbaj o to, aby Twoje treści były:
-
przejrzyste,
-
uporządkowane,
-
łatwe do odczytania,
-
zwięzłe,
-
profesjonalne
aby pomóc tworzyć pozytywne wibracje. Do tego jeszcze dochodzi sposób organizacji strony internetowej który może znacząco wpłynąć na odczuwanie odwiedzających. Organizacja treści powinna być priorytetem w każdym projekcie strony internetowej, ale ta organizacja powinna wziąć pod uwagę przestrzeń, którą zajmuje na stronie. To podstawa udanej i przyjaznej strony www.