Szybki świat – jak dostosować do niego ofertę firmy prawniczej?
Wydaje się, że w ciągu ostatniego roku nastąpiła zmiana kierunku – widać że coraz więcej firm prawniczych intensyfikuje swoje działania marketingowe i związane z rozwojem biznesu. Dawno minęły czasy, w których sprawy przechodziły przez drzwi z powodu samej reputacji. Obecnie jest to większy, wredniejszy i bardziej konkurencyjny rynek prawniczy.
Mamy milenialsów, z których wielu nie szuka partnerstwa, nowy rodzaj klientów prawnych, którzy chcą usług „na żądanie”, a ulice handlowe zostały w dużej mierze zastąpione szybkim internetem.
Firmy muszą teraz walczyć z marketingiem cyfrowym, mediami społecznościowymi, tworzeniem stron internetowych i szkoleniami sprzedażowymi, a także dążyć do poprawy:
-
wydajności,
-
kultury,
-
utrzymania personelu.
Wraz ze wzrostem praktyk księgowych oferujących usługi prawne, wzrostem zagranicznych podmiotów wchodzących na rynek oraz usług DIY, obsługa prawna spółek kraków idzie w górę. Każde wyzwanie daje również możliwości i wciąż jest czas na dostosowanie strategii marketingowej, aby zachować aktualność na dzisiejszym rynku.
Jak więc wykorzystać szanse?
Cóż, chodzi o słuchanie tego, czego chcą klienci, a następnie skupienie się i śledzenie wszystkich działań marketingowych. Zapoznaj się z najważniejszymi wskazówkami poniżej, aby uzyskać kilka pomysłów na właściwe ukierunkowanie strategii marketingowej.
Pokaż, że jesteś online
Niezależnie od tego, czy jesteś partnerem, czy asystentem prawnym, klienci i profesjonaliści lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia. Ludzie będą Cię szukać w Internecie, a jeśli nigdzie Cię nie można znaleźć, oznacza to, że tracisz okazję. To zniewalająca publiczność, idealna okazja do zaprezentowania swojego aktualnego, profesjonalnego profilu zarówno na swojej stronie internetowej, jak i LinkedIn. Może to pokazać Twoją wiedzę fachową, wszelkie nagrody, które mogłeś zdobyć, zgłoszone przypadki i artykuły, które napisałeś.
Prowadzanie bloga lub vloga
Wiem, że prawdopodobnie dopiero przyzwyczaiłeś się do pisania blogów, ale pamiętaj, że Google jest właścicielem YouTube i dlatego tworzenie wideoblogów (Vlogów) powinno być częścią Twojej strategii.
Niezależnie od tego, czy jest to artykuł, czy film, obie strony czynią Cię ekspertem w określonej dziedzinie prawa, a jeśli zostanie to zrobione dobrze, poprawią również Twoje SEO – podnosząc Twoją witrynę w rankingach w Google. Pamiętaj, że blog/vlog zawsze powinien być przyzwoitej długości i dostarczać czytelnikowi czegoś wartościowego. Blog lub vlog może być na czymkolwiek, m.in. coś w wiadomościach, opinia, odpowiedź na pytanie lub wyjaśnienie procesu.
SEO – optymalizacja pod kątem wyszukiwarek
Jeśli nie znasz tego wyrażenia, czas na lekturę niezgodną z prawem. Każdego dnia w Polsce w Google jest ponad 2 miliony zapytań związanych z prawem, a jeśli nie skorzystasz z tej okazji, zrobi to ktoś inny!
Czas zagłębić się w SEO, a jeśli Twoja witryna wygląda na przestarzałą lub składa się tylko z kilku stron z obrazami ogólnych haseł prawniczych z pikselowymi zdjęciami, to czas na przeprojektowanie.