Trzy kroki do skutecznego pozycjonowania stron

web-design-1

Pozycjonowanie stron jest bardzo rozbudowanym procesem, do którego należy się odpowiednio wcześniej przygotować. Podpowiadamy co i w jakiej kolejności należy zrobić, aby Twoja witryna internetowa plasowała się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania.

Ustal najważniejsze cele i dobierz właściwą strategię!

Nie ulega wątpliwości, że większość klientów dąży do tego, aby ich strona znajdowała się w pierwszej dziesiątce Google po wpisaniu określonego słowa lub frazy. Nie powinno być to jednak celem samym w sobie. Pozycjonowanie musi skupić się na jednym punkcie – czy ma wpłynąć na zwiększenie ruchu na stronie, czy chodzi o poprawienie sprzedaży danego produktu itp.

Konieczne jest dokładne sprawdzenie strony przed przystąpieniem do pozycjonowania. Pozwoli to na określenie odpowiedniego sposobu działania. Najczęściej dokonuje się optymalizacji stron pod względem doboru słów kluczowych i ich naturalnego wkomponowania w treść. Istotne jest też to, w jaki sposób została zbudowana witryna. Profesjonaliści preferują tworzenie stron w oparciu o system WordPress, dbanie o ich przejrzystość oraz ograniczenie technologii Flash, która jest sprawdzana przez roboty Google trudniej i znacznie wolniej. Warto również dokonać analizy konkurencji stron o podobnej tematyce do naszej, np. pod względem ewentualnej wymiany linków, która również ma duży wpływ na pozycję strony w rankingu.

Znajdź dobrego zleceniobiorcę!

Zatrudniając fachowca w danej dziedzinie w pierwszej kolejności patrzymy na cennik oraz opinie na jego temat. Dużym wzięciem często cieszą się zleceniobiorcy, którzy oferują najniższe stawki. W środowisku uchodzą za „psujących rynek”, a ich rola zwykle sprowadza się do dodania strony do katalogów, wymiany linków na zupełnie niepowiązanych stronach o małym zasięgu oraz dodaniu kilku postów promocyjnych na Facebooku. Nie ma to nic wspólnego z profesjonalnym pozycjonowaniem.

Jeżeli dysponujemy ograniczonym budżetem możemy pomyśleć o dwóch innych rozwiązaniach. Wielu zleceniobiorców proponuje zapłatę za efekty, czyli dopiero wtedy, kiedy strona faktycznie zacznie się piąć wysoko do góry w rankingach wyszukiwań. Zanim to się stanie, być może uda nam się odłożyć trochę pieniędzy, aby na koniec mieć z czego zapłacić. Możemy też początkowo zmienić frazę na nieco mniej popularną, ale jednocześnie taką, która również doprowadzi internautów na naszą witrynę. Profesjonalne firmy z pewnością wskażą najlepsze dla nas rozwiązanie.

Na bieżąco sprawdzaj wyniki!

Pozycjonowanie nie jest czynnością jednorazową. Jeżeli strona osiągnie zadowalającą Ciebie pozycję w rankingu, musisz dołożyć wszelkich starań, aby zachowała swoje dotychczasowe miejsce. W tym celu twórz treści o wysokiej wartości merytorycznej. Warto np. pomyśleć o różnych cyklach tematycznych, które mogą poszerzyć grono Twoich odbiorców, czekających na kolejne części serii. Oczywistym jest stosowanie słów kluczowych, lecz nie wolno przesadzać z ich ilością. W przeciwnym razie mogą stracić na swoim znaczeniu. Ponadto należy pamiętać o różnego rodzaju działaniach promocyjnych. Komunikacja z odbiorcami poprzez fora i blogi tematyczne oraz serwisy społecznościowe znacząco wpłynie na lepszy wizerunek strony. Takie zabiegi sprawią, że Twoja witryna nadal będzie obecna w czołowych miejscach wyników wyszukiwań.

Jeżeli interesuje cię skuteczne pozycjonowanie stron więcej informacji uzyskasz na stronie http://www.damtox.pl/